‘Berdepan Dengan Sam4n Fitn4h?’ Peguam Sahkan Nabila Huda Bakal Dikenakan Tind4kan Undang-undang – Lubuk Viral

Pelakon dan pengacara terkenal tanah air, Nabila Huda bakal berdepan tind4kan undang-undang dalam masa terdekat ini.

Hal ini timbul susulan dakwa4n kenyataan berbaur fitn4h yang dibuat selebriti tersebut melalui aplikasi media sosial Instagram dan Twitter, terhadap seorang aktivitis tempatan yang menghulurkan bantuan kepada mangsa banjir di Sungai Lui, Hulu Langat.

Sebar Berita P4lsu Dan Fitn4h

Aktivis tempatan yang dikenali sebagai Fatimah Zaharah Rahim melantik peguam Nurul Hafidzah Hassan, Zeti Zulkifli dan Datuk Wan Azmir Wan Majid dari firma guam4n NHA Advocates & Solicitors bagi meneliti tind4kan yang sesuai diambil ke atas pelakon tersebut.

“Berdasarkan dakw4an berita palsu, fitn4h dan tuduh4n yang dilemparkan ke atas anak guam, kami akan kaji tind4kan undang-undang yang akan diambil terhadap Nabila Huda,” ujar peguam Nurul Hafidzah

Menurut peguam, Nabila Huda did4kwa sengaja menyalahgunakan kemudahan aplikasi tersebut dan menyebabkan ramai berasa benci terhadap aktivis tempatan itu sehingga membawa kec4man setelah kenyataan yang dimuat naik pelakon tersebut dikongsikan semula oleh orang ramai.

Peguam Nurul Hafidzah turut memaklumkan, anak guamnya itu bertegas mengatakan apa yang dinyatakan oleh pelakon tersebut adalah tidak benar kerana ia boleh menyebabkan kedudukan mereka yang bekerja dalam industri hiburan diprejvdiskan.

Untuk rekod, undang-undang fitn4h di Malaysia terbahagi kepada tuntutan si.vil dan tuntutan jen4yah. Akta Fitn4h 1957 mengawal selia tuntutan fitn4h di bawah undang-undang sivil yang memberi remedi pamp4san atau ganti ru.gi melalui Akta Undang-Undang Sivil 1976.

Manakala tuntutan jen4yah meliputi Seksyen 499 hingga 502 Kanun Keseksaan yang membawa penalti penj4ra atau dend4

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber:Murai