Siti Nordiana Kantoi Beli Baju Kahwin. Netizen Teka Shuib Pengantin Lelakinya – Lubuk Viral

NAMA Shuib nampaknya akan sentiasa menjadi bahan bualan netizen, terutama selepas dia meluahkan hasrat sudah terbuka untuk mencari teman hidup menggantikan posisi arw4h isterinya, Siti Sarah.

Tolak tepi sekejap soal ciri-ciri atau apa jua syarat yang ditetapkan oleh keluarganya, entah mengapa tiba-tiba sahaja nama penyanyi Siti Nordiana atau Nana pula yang menjadi sebutan, siap dipadankan sesuai untuk dijadikan isteri Shuib.

Semuanya gara-gara sebuah video seorang pereka fesyen yang memaparkan Nana hadir untuk menempah busana dengannya dan sempat berseloroh, adakah baju itu baju untuk kahwin.

Nampak sahaja video tersebut dalam TikTok, netizen pun teruslah buat spekulasi sendiri.

“Dengan Shuib ke?” soal seorang netizen.

“Macam sesuai dengan Shuib,” komen seorang pengguna TikTok yang memberi bayangan seperti bersetuju dengan padanan tersebut.

VIDEO INI YANG DIAMBIL DARI TIKTOK 

Lain macam betul, netizen pula yang sibuk memikirkan wanita mana yang sesuai dengan bapa tunggal kepada empat orang anak itu. Tidak kisahlah siapa pun, janji Shuib bahagia.

Genap lima bulan pemergian arw4h isterinya, Siti Sarah Raisuddin, Shuib menjadi sasaran kecam4n netizen hanya kerana soal jodoh yang disifatkan masih terlalu awal untuk dibicarakan.

Shuib yang juga seorang usahawan dan pelawak bagaimanapun tidak kisah dengan pandangan netizen kerana sudah lali dengan situasi berkenaan.

“Bab kena kecam ini saya tidak kisah orang mahu cakap apa. Sebab yang rasa itu saya, selagi saya tidak kacau dan kata orang okeylah. Saya tidak boleh tutup mulut orang,” tutur Shuib.

Ditebak tentang tempoh lima bulan yang dikatakan masih terlalu awal untuk membicarakan soal jodoh, jelas Shuib dia tidak perlu mengambil kira pandangan orang lain selain ibu dan keluarganya sahaja.

“Contoh saya katakan sudah lima bulan ini mahu cari jodoh, nanti orang kata dulu beria- ria sedih sangat sekarang seperti cepat sangat hendak mencari jodoh.

“Ada pihak lain pula kata betullah, kalau seorang diri hendak buat apa. Jika depresi siapa yang hendak tanggung? Jadi, saya tidak perlu dengar kerana terlalu banyak pendapat orang.

“Saya hanya perlu dengar kata ibu, ibu bapa mertua dan keluarga saya. Sebabnya yang ada dengan saya bukan netizen, tetapi keluarga saya. Jika ssya menangis dan tertonggeng di rumah tidak ada netizen datang bertanya khabar, saya okey atau tidak.

“Oleh sebab itu, saya hanya mahu fokus pada kehidupan saya sahaja,” kata Shuib yang ditemui pada majlis pelancaran kempen Loveta X Anzalna disini sebentar tadi.

Dalam pada itu, Shuib turut berkongsi ramai wanita yang menghantar mesej untuk berkenalan menerusi laman sosial, dia bagaimanapun mengambil langkah untuk tidak mengambil serius perkara tersebut.

“Ibu setiap hari tanya, ada ke kawan yang boleh saya bawa berjumpa dengannya. Ramailah wanita yang menghantar mesej menerusi laman sosial bertanya khabar, tetapi saya takut.

“Jika mahu mencari jodoh perlu persetujuan daripada ibu dan anak-anak. Kalau saya yang suka tetapi anak-anak tidak okey memang tidak akan jadi. Buat masa ini saya serahkan kepada Allah sahaja,” tutur Shuib.

Shuib kini memikul tanggungjawab sebagai bapa tunggal kepada empat orang anak selepas isterinya penyanyi Siti Sarah Raisuddin meninggal dunia pada 9 Ogos tahun lalu selepas melahirkan anak keempatnya Ayash Affan dalam keadaan dij4ngkiti virvs C0v!d.19.

Hasil perkahwinan bersama Siti Sarah, mereka dikurniakan empat orang cahaya mata, Uwais Alqarni, 10, Dzahira Talita Zahra, 8, Ariq Matin, 6, dan Ayash Affan yang kini berusia lima bulan.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber – K! ONLINE