Dah Janji Tapi Takda Nampak Lagi. Ramai Tanya Usahawan Mana Kereta Abang Viva. Ini Penjelasan Sha Hassan – Lubuk Viral

Nampaknya selepas berlaku b.anjir besar di beberapa buah negeri dalam negara, kita dapat melihat betapa bersatu padunya rakyat Malaysia dalam menolong antara satu sama lain. Salah seorangnya adalah Azwan Omar, yang ditularkan di media sosial dengan gelaran Abang Viva.

Beliau difahamkan bergerak solo dari Melaka, dengan menaiki Viva dan membawa bot untuk misi membantu m.angsa b.anjir di Shah Alam. Apa yang menjadi inspirasi orang ramai lagi adalah beliau hanya berbekalkan RM 50 sahaja.

Bukan sahaja di Shah Alam, malah Abang Viva juga telah merentas ke negeri Pahang bagi membantu m.angsa b.anjir di sana pula. Hebat betul kisah Abang Viva ini. Dia tiada pangkat, harta mewah ataupun gelaran. Tetapi jiwanya amat luar biasa, kaya dengan sikap prihatin dan kemanusiaan.

Ada Usahawan Nak Beri Kereta

Seorang wanita dipercayai usahawan k.osmetik yang dikenali sebagai Sha Hassan tampil menjelaskan perkara yang sebenar selepas niat murninya untuk menolong Abang Viva mengundang kec.aman orang ramai di laman sosial.

Dipercayai, perkara itu tular apabila beberapa portal melaporkan pemberian kereta oleh usahawan itu ditolak kerana bertujuan untuk pemasaran semata-mata.

Menerusi sebuah video yang dimuat naik di laman sosial, Sha menjelaskan bahawa Abang Viva atau nama sebenarnya Azwan, 29, tidak pernah menolak tawarannya itu malah memberitahu akan menghubunginya selepas selesai membantu m.angsa b.anjir di Pahang.

“Pada mulanya, saya hanya diamkan diri kerana tidak mahu keadaan bertambah t.eruk dan saya juga tidak memaksa Abang Viva untuk menerima pemberian saya itu.

“Dari awal niat saya ikhlas dan tidak lain tidak bukan untuk memberikan sumbangan demi memudahkan segala urusan untuk membantu lebih ramai orang.

“Malah Abang Viva pun tidak pernah tolak dan hanya menghantar mesej untuk menghubungi saya selepas ini,” katanya.

Dalam pada itu, Sha turut memuat naik beberapa gambar serta sebuah video menunjukkan perjumpaannya bersama Abang Viva di sebuah restoran di Bangi, Selangor.

“Saya minta izin dengan abang Azwan untuk rakam video ini supaya dapat jelaskan kepada orang ramai yang membuat pelbagai andaian sebelum ini.

“Saya dan Abang Viva tidak ada masalah malah saya seronok dengar kisahnya yang menggalas tanggungjawab besar menjaga orang tuanya dan sekarang membantu orang ramai tanpa menghiraukan apa sahaja halangan,” ujarnya.

Sementara itu, Azwan melalui Live Facebook memberitahu akan menerima kereta pacuan empat roda daripada Sha minggu hadapan selepas beberapa urusan diselesaikan.

Ramai Tanya Mana Kereta

Kita nak update la since hari hari org dok tanya kita mana keretanya ? dh naik nama senyap dh ? mmg marketing jelah kan?.

Macam ni awak, skrg kereta byk 4×4 yg tak available dan kena tunggu sampai 2-3 bulan baru boleh dapat even cash sekalipun tetap kena que. Yang 4×2, spec paling low ada la tp x puas hati la plk. Alang alang bg, bg yg ok sikit la.

Ramai yg byk membantu sampai ke kl selangor, kelantan, terengganu carikan. Semalam finally alhamdulillah kita dh dapat 1 unit yg ngam sesuai dgn abg ni.

So smlm dh settle booking, tp tetap kena tnggu dlm 1 minggu utk settlekan semua benda. sabar nohh korang, abg viva ni santai je. Sha msj dia tunjuk gamba yg tu yg ni dia jawab mana mana pun boleh x kisah dia x de tanya apa lgsg baik betul orgnya.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

LV Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber : http://www.onlinemalaya.com/