Abang Viva Kongsi Hanya Satu Je Kenangan Manis, Buat Ramai Tersentuh – Lubuk Viral

Hero banjir k3sayangan Malaysia, Abang Viva atau nama sebenarnya Azwan Omar berkongsi pengalaman manis dan pahit sepanjang dalam misi penyelamatkan mangsa banjir di SK On Air yang bersiaran langsung di Siakap Keli TV

Ceritanya, kenangan manis hanya satu sahaja apabila dia berjaya menyatukan keluarga yang terpisah semasa b4njir ke pusat pemindahan banjir.

“Keadaan itu sangat sed1h dan itu menjadi kenangan pahit bagi saya”

Katanya lagi, cabaran semasa menyelamat m4ngsa-m4ngsa ini menjadi kenangan pahit baginya kerana kekangan bot yang kecil terpaksa memisahkan keluarga semasa dalam misi penyelamat itu.

“Saya tak nak dijulang lebih2, cukuplah ucap terima kasih..” – Abang Viva

Wira b4njir yang tular di media sosial, Azwan Omar atau lebih dikenali sebagai ‘Abang Viva’ mengakui tidak mahu dijulang berlebih-lebihan serta menolak sebarang pemberian sumbangan berunsur pemasaran.

Menurut laporan Utusan Online, lelaki berusia 29 tahun itu hanya berbesar hati sekiranya menerima sumbangan daripada pihak yang ikhlas tanpa meletakkan sebarang syarat.“Kalau nak bagi ikhlas, insya-Allah saya akan terima. Jika nak bagi untuk mempromosikan sesuatu barangan memang saya tak nak.

“Saya menolong mangsa b4njir di Puchong dan Shah Alam, Selangor serta Temerloh, Pahang bukan minta simpati atau menagih kereta baharu atau sebagainya. Saya buat ini adalah ikhlas kerana ingin menolong mereka dalam k3susahan.

“Saya juga tidak mahu dijulang berlebih-lebihan, cukuplah mangsa b4njir mengucapkan terima kasih itu sudah memadai.

“Saya cukup selesa dengan kehidupan sekarang serta kereta Perodua Viva yang saya miliki,” katanya menerusi laporan eksklusif tersebut.

Selain itu, Azwan memaklumkan dia dihubungi pihak Perodua ketika berada di Shah Alam namun tiada sebarang perbincangan diadakan selain daripada seorang usahawan yang berhasrat untuk menghadiahkannya sebuah kereta.

“Saya belum buat sebarang kata putus sewaktu mereka menghubungi kerana ketika itu saya sedang membantu m4ngsa b4njir. Tengoklah dalam beberapa hari ini jika mereka menghubungi semula saya,” ujarnya.

Terdahulu, kisah anak bongsu daripada empat beradik itu menjadi perhatian apabila membawa sebuat bot dengan menggunakan kereta Perodua Viva dari Melaka untuk menyelamatkan dan membantu mangsa b4njir.

Mengikut perancangan asal, Azwan ke Puchong untuk membantu kakaknya namun nekad menghulurkan pertolongan kepada mangsa lain tanpa mengharapkan sebarang populariti.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: Siakap Keli TV