“Bukaan 2cm tpi Hospital sruh..” Ibu Brtarung Ny4wa Brsalin Dlm Kereta Undang Seb4k Ramai- Lubuk Viral

Sepasang suami isteri berde.pan de.tik cem.as apabila menyambut kelahiran bayi mereka di dalam kereta ketika menuju ke Ho.spital Seberang Jaya kerana pada awalnya, mereka diminta untuk pulang ke rumah walaupun sudah ada tanda-tanda untuk be.rsalin.

Menerusi laman sosial Facebook PenangKu Viral, .ibu tersebut mahu mendaftar masuk ke wad be.rsalin namun diarahkan pulang berikutan dijan.gka tempoh melahirkan masih la.mbat.

Ibu tersebut membuat ra.yuan untuk terus berada di hos.pital berikutan mereka tinggal di Bayan Lepas dan perjalanan untuk ke hos.pital tersebut memakan masa.

Walau bagaimanapun, ra.yuan tersebut dit.olak dan pasangan suami isteri tersebut a.kur lalu pulang ke rumah mereka yang mengambil masa hampir satu jam kerana keadaan trafik yang se.sak.

“Ibu dan new born baby bertarung nya.wa asbab SO.P ban.gang Hos.pital Seberang Jaya. Lebih kurang Jam 11.00 pagi patient mendaftar ma.suk ke wad ber.salin selepas turun tan.da be.salin,

“Jam 12.30 tengahari Dr check patient, bukaan 2cm. Jam 3.45 petang patient diarahkan balik ke rumah dengan jang.kaan masih lambat ber.salin.

“Patient mera.yu untuk terus berada di wad atas sebab mereka tinggal di Sg Ara Bayan Lepas, sebelah Pulau. Sekiranya berlaku kece.masan mengambil masa untuk sampai di hos.pital, sebaliknya rayuan ditolak dan diarahkan balik juga. Jam 5.15 petang sampai di rumah. Situasi trafik ambil masa lebih dari satu jam untuk sampai ke rumah.

“Jam 7.00 malam, patient mengadu pada suami turun darah agak banyak. Mereka bergegas ke Hospital Besar Pulau Pinang. Dengan keadaan tra.fik yang sesak, Waze beri anggaran masa 50 minit, Hos.pital Seberang Jaya 1 jam 20 minit.

“Tidak terduga, patient bersalin di dalam moto.kar semasa menuju ke hos.pital. Dalam situasi gawat, si suami membawa isteri ke LEWEH Accident & Eme.rgen.cy.

“Ke.sel.amat.an ibu dan new born baby menjadi taru..han, selain KOS yang tidak dira.ncang di hosp.ital swasta,” tulisnya.

Sementara itu di ruangan komen, ramai wargamaya turut berkongsi rasa ka.sihan dan seb.ak melihat keadaan ibu yang bert.arung nya.wa melahirkan anaknya dengan bantuan suami di dalam kereta.

Rata-ratanya menitip.kan doa dan kata-kata semangat buat ibu dan anak yang baru dilahirkan berada dalam keadaan selamat dan sihat.

“Belah jam.batan tu boleh kata waktu pun.cak se.sak tambah-tambah hari bekerja. Semoga baby dan ibu sihat dan selamat,” komen seorang wargamaya.

“Minta hos.pital yang soh balik tadi tu tan.ggung k.os hspt priv.ate tu. Kalaulah hilan.g nya.wa masa tu sapa nak jawab. Moga dipermudahkan urusan keluarga tu,” kata seorang wargamaya.

“Sebab tu la aku cukup trauma nak bers.alin lagi. Bersalin hosp.ital Seberang Jaya juga. Sa.it dengan ge.ram sa.kit hati haih taktau la .. Nasib nurse ada juga yang baik-baik.. tenan.g sikit hati ni,” ujar seorang wargamaya.

“Bila laa nak boleh keadaan normal balik.. semua yang nak ber.salin tumpu pada satu ho.pital saja. Memang tak masuk akal, kesian yang jauh buat aduan. Boleh saman tu,” luah seorang wargamaya.

“Dah ada bukaan suruh balik… Allahuakbar, seram juga pengalaman di ho.spital ni,” tulis seorang wargamaya lagi.

Sehingga kini, kisah ibu tersebut telah menerima hampir 700 perkongsian di laman Facebook.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: Gempak