Lepas Kna Sel4r Dgn Mak Sendiri, Aliff Syukri Tampil Tunjuk Satu Dokumen “Mak Sy Tu Dia Tak Faham Sy” – Lubuk Viral

PETALING JAYA – “Minta maaf dengan netizen tetapi dengan mak sendiri kau tak buat.”

Demikian respons usahawan terkenal, Bonda Rozita Ibrahim mengenai tind4kan anaknya iaitu ahli perniagaan sens4si, Datuk Aliff Syukri yang memohon maaf kepada netizen selepas disahkan positif C00v!d,19 tahap tiga semalam.

Menurut Rozita dalam satu hantaran Instagram, dia mempertikaikan tind4kan Aliff yang terlalu menjaja tentang keadaan kesihatan dirinya bagi meraih simp4ti ramai.

“Kau memang raja viral dan tak ada kerja di sana. Wasiatkan semua harta kau kepada Datin Shahida dan anak-anak, beri sedikit kepada mak juga.

“Kau janganlah nak poy0 sangat, tangan gatal menaip bagai nak rak. Hadis dan doa mana entah yang kau muat naik,” katanya.

Tambah pengasas jenama Sendayu Tinggi itu, disebabkan tindakan Aliff, dia dan beberapa ahli keluarga lain menjadi m4ngsa kec4man netizen.

“Sekarang yang jadi m4ngsa kec4man netizen ialah mak, Shahida dan ahli keluarga lain. Kau jangan cari pasal, mak ser4ng kau di sana nanti.

“Sejak balik (dari Turki) memang kau dah s4kit dan sekarang sudah sihat. Duduk di h0spital seorang diri jangan beri orang lain risau dan jika sudah sembuh pun tak perlu nampak naz4k.

“Mak men4ngis suruh kau periksa kesihatan sebelum ini tetapi kau tak mahu dengar. Kau seorang saja yang s4kit, sudah sembuh tetapi janganlah k0ngsi seperti sedang naz4k sangat,” ujarnya.

Dalam pada itu, dia juga memberitahu telah memberi amaran kepada Aliff tetapi tidak dibal4s sehingga hari ini.

“Mak ‘sound’ Shahida tetapi kau tak balas mesej dan jawab panggilan mak. Ini mak tegur terus, biar kau rasa. Nak sangat viral kan? Mak pula yang kec4m kau.

“Muat naik hantaran minta maaf dengan netizen tetapi dengan mak sendiri tidak. Sebelum netizen, lebih baik mohon ampun dengan mak dulu,” ujarnya lagi.

Semalam, Kosmo! Online melaporkan Aliff mengesahkan dirinya dij4ngkiti C00v!d.19 tahap tiga yang menyer4ng bahagian p4ru-p4runya.

Lebih menyentuh jiwa ramai, akibat risau pendek umur, pelakon filem Badang itu turut memohon maaf sekiranya pernah meny4kiti hati mana-mana netizen atau individu sebelum ini.

Untuk rekod, sekitar Mac lalu, Rozita pernah menyel4r mutu vokal dan muzik video untuk lagu berjudul Asal Bahagia dan menegur anaknya kerana suka membuat gimik murahan.

“Mak saya tak faham saya”

Tidak berdiam diri, Dato Aliff tampil memuat naik dokumen bukti yang menunjukkan yang beliau memang di j4ngkiti C0v!d peringkat ketiga.

“Terlebih dahulu saya nak ucapkan terima kasih yang telah mendoakan kesihatan saya.. Sebenarnya saya telah dimasukkan ke h0spital 4-5 hari yang lepas dan skrg masih di wad h0spital damansara bukan sekadar gimik ya .. sy memang x nak infom sesiapa waktu sy tengah lemah sgt sbb sy pitam terlalu sakit.. bila sy dah sedar dan beransur pulih baru sy posting bedio tu… sebab ramai juga yang ingatkan saya sengaja atau demam biasa..lgi2 mak sy tu dia x faham sy sebab tu saya posting sekali dengan surat pengesahan sy C00V!D stge 3..”

“ramai juga yang cakap kenapa saya punya tempat h0spital cantik sebab saya duduk h0spital swasta sy pilih bilik yg cantiklah… bukan kerajaan yg ditanggung insuran ( innsyuran akan bayar bila u stage 3 keatas sahaja ya) .. soalan kenapa sy boleh makan buah2 sedap ( sbb sy dah recover) bukan masa nazak s4kit tu sy makan… Okkk apa lagi nak tanya? Byk sgtt makcik bawang kurang kerja di siniterima kasih kpd puan @norhidayatimahali wakil insurans saya yang menguruskan kos rawatan saya kalau nak bayar mahu keluar kereta Viva sebiji”.

Rata-rata pengikut beliau terus mendoakan Dato Aliff

“Rehat dato.. Cepat sembuh bagi kami gembira.. Takde soalan.. Doa je ada”

“Adoii soalan knp hospital cntik dh sah2 laa golongan dato aliff akan pilih swasta”

“Insurance akan bayar stage 3 and above WITH active in-patient treatment such as ventilation support, oxygen support, intubation or intraven0us medication. If takde treatment ni, doc diagn0sed u stage 3 pon u cannot claim.”

“Geram tengok ada yang posting cakap dato tiipu , tak kena kat batang hidung sendiri takpe .. ingat orang nak sangat ke dapat peny4kit macam ni ..”.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: https://www.dnq.pw