Aliff Syukri p0sitif C0v!d tahap 3, “Mohon maaf takut umur tak panjang”

SELEPAS pulang bercuti dari Turki, usahawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri memaklumkan dia dij4ngkiti C0v1d.19.

Menurut Aliff, 34, doktor mengesahkan dia dij4ngkiti C0v!d.19 tahap tiga yang memberi kesan kepada sistem pernafasannya.

“Saya ditahan di wad untuk rawatan. Doakan cepat sembuh kerana saya dij4ngkiti C0v!d.19 stage 3 melibatkan paru-paru saya.

“Kepada semua sahabat atau sesiapa sahaja yang mengenali saya, saya memohon kemaafan sekiranya pernah menyakiti awak.

“Maaf sekiranya pernah berkasar, maaf sekiranya pernah mengumpat, maaf sekiranya pernah termakan sengaja atau tidak.

Perkongsian Aliff di Instagram.

“Sesungguhnya yang burvk itu datang daripada saya dan yang baik datang daripada Allah SWT. Rasa lega dah mohon maaf dekat semua, takut umur tak panjang,” katanya.

Aliff berkongsi mengenai keadaan kesihatannya itu menerusi laman Instagram pada Rabu.

Doakan saya kuat dan tabah menghadapi dug4an ini. Semoga Allah bersama saya dan keluarga saya

Aliff dan keluarga terbang ke Turki untuk bercuti pada 15 Disember lalu dan sudah pulang ke Malaysia sejak beberapa lalu.

Menerusi semakan di Instagram, isterinya Datin Seri Nur Shahidah Mohd Rashid bersama anak-anak dilihat menjalani ku4rantin di rumah.

Namun tidak dapat dipastikan tahap kesihatan mereka.

Aliff dan keluarga bercuti ke Turki.

Sebelum ini, penyanyi lagu Cuba ini memberitahu dia kurang sihat dan perlu mendapatkan rawatan di hospital.

Meskipun diasak dengan pertanyaan mengenai penyakitnya itu, Aliff enggan berkongsi kerana bimbang ditudvh sengaja mencari kontr0versi.

“Saya sakit apa, kalau saya beritahu nanti orang kata saya buat kontr0versi. Kalau saya tak beritahu orang tertanya-tanya. Saya keliru awak.

“Doakan saya kuat dan tabah menghadapi dugaan ini. Semoga Allah bersama saya dan keluarga saya,” tulisnya di ruangan Instastory.

Aliff Syukri Rasa Pelik Dihentam Netizen Kerana Bercuti Di Turki

PETALING JAYA – Hairan dengan sikap segelintir netizen yang gemar mencari kesalahannya gara-gara berkongsi gambar percutian di luar negara, usahawan sensasi Datuk Seri Aliff Syukri tampil meluahkan perasaan.

Aliff, 34, pelik mengapa dia dijadikan sasaran oleh netizen yang tidak berpuas hati dengannya disebabkan kini sedang menikmati percutian di Turki ketika negara dilanda banjir besar.

Sedangkan jawab Aliff, percutiannya bersama keluarga sudah dirancang enam bulan lebih awal sebelum negara dil4nda benc4na banjir.

Malah katanya, sama seperti orang lain, dia juga diduga dengan musibah tersebut sehingga mengalami kerugi4n kerana resort miliknya di Janda Baik, Pahang musn4h dibawa arus deras banjir.

“Kenapa saya sering dikec4m? Dug4an saya bercuti. Ramai yang tak puas hati dan mengutuk saya satu Malaysia gara-gara percutian di luar negara yang dirancang enam bulan awal sebelum benc4na banjir di Malaysia.

“Kalian tahu tak? Bisnes saya juga terjejas. Resort saya rugi ratusan ribu. Saya tak nak kongsi apa yang saya buat dan bantu. Nanti kalian cakap riak dan menunjuk,” tulisnya dalam satu hantaran Instagram.

Menerusi perkongsian tersebut, usahawan itu memuat naik sebuah video memaparkan beberapa kakitangannya membeli dan menyediakan barangan keperluan untuk disalurkan kepada penerima.

Pun begitu, Aliff berkata, meskipun dirinya berada di luar negara, dia tetap terlibat dengan menyalurkan bantuan kepada mngsa banjir melalui wakil pekerjanya.

“Saya pelik kenapa saya dikec4m dan dih1na. Seolah-olah saya ini langsung tidak ada menolong rakyat Malaysia. Sebenarnya saya dah banyak bantu orang, tapi tak kongsi dalam media sosial.

“Hari ini saya nak kongsi, walaupun saya kini berada di luar negara, tapi saya tetap bantu mngsa banjir. Jadi, tolonglah hentikan mengh1na saya. Saya dah tua, taknak kontrov3rsi murahan. Doakan apa yang saya lakukan ini boleh membantu anda,” ujarnya lagi.

Beberapa hari lalu, Aliff dikec4m netizen kerana berkongsi gambar percutian di luar negara sekali gus menimbulkan rasa kurang senang ramai pihak.

Netizen mend4kwa, usahawan itu tidak menjaga sensitiviti ramai terutama mngsa banjir yang berdepan dugaan besar apabila terlibat dalam banjir yang menenggelamkan kediaman mereka selain kehilang harta benda dan lebih menyedihkan, ada yang terkorb4n ny4wa. – Kosmo

sumber:mstar

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: http://trendingsangat.pw/