“Mohon doakan akak..”- Liza Hanim Mohon Doa, Mak & kelima-lima Anak Ditimpa Musib4h- Lubuk Viral

Penyanyi versatil Liza Hanim memasuki senarai terbaharu selebriti yang dij.angkiti vir.us C.ovid-19.

Paling sadis, bukan sahaja Liza, malah kelima-lima anak dan ibunya turut pos.itif wa.bak m.aut tersebut.

Liza ketika dihubungi Kosmo! Online sebentar tadi berkata, dia menerima kete.ntuan tersebut sebagai satu ujian dari Allah buatnya dan keluarga.

“Alhamdulillah saya terima ujian ini sebagai satu rezeki dari Dia. Ujian sebelum tahun 2021 berakhir dan mela.buhkan tirai.

“Kalau ikutkan seorang anak lelaki saya dij.ngkiti terlebih dahulu. Jan.gki.an tersebut ber.punca daripada ahli keluarga yang datang ke rumah minggu lalu untuk ziarah anak lelaki ketiga yang baru sahaja berkh.atan.

“Jadi bila tahu seorang anak sudah di.jang.kiti beberapa hari lalu, kami bertujuh yang memang tinggal dalam satu rumah pun buat ujian calitan di klinik berhampiran.

“Jadi hasil ujian c.alitan, seorang demi seorang ahli keluarga mula dij.ang.kiti termasuklah saya,” katanya.

Tambah pelantun lagu Gel.isah Mimpi itu lagi, dia dan kesemua ahli keluarga yang dij.an.g.kiti kini menj.alani ku.aran.tin ken.diri di rumah.

“Buat masa ini Kementerian Kesihatan minta kami jalani kuarantin ke.ndiri di rumah. Kami bertujuh tinggal dalam satu bilik. Makan minum semua suami yang sediakan kerana dia seorang sahaja yang ne.gatif.

“Dari segi sim.ptom, saya sendiri alami hil.ang d.eria ra.sa d.an b.au. De.mam ke.jap datang ke.jap h.lang. Batuk dan selesema pun ada juga.

“Anak-anak lain pun begitu juga. Cuma saya bersyukur anak lelaki bongsu yang berumur tiga tahun tiada simptom yang te.ruk. Begitu juga dengan ibu saya,” ujarnya yang menyatakan semua ahli keluarga sudah menerima do.s leng.kap vak.sin.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Liza Hanim (@lizahanim79)

Terdahulu, Liza atau nama sebenarnya Haliza Hanim Abdul Halim, 42, menerusi hantaran dalam Instagram sejam lalu mende.dahkan berita sed.ih tersebut kepada pengikutnya.

“Bismillahirrahmanirrahim. Yang dita.kuti terjadi. I am part of the statictics now. (Saya sebahagian daripada statistik sekarang).

“Akak mohon doakan akak, mak akak dan kel.ima-lima anak kembali pu.lih daripada C.o.v.i.d-19. Alhamdulillah kami dipilih menerima ujian Allah. Semoga kami kuat,” tulisnya.

Hantaran tersebut turut dihujani doa dan kata-kata semangat daripada pengikut dan rakan artis yang mendoakan Liza serta keluarganya tabah dan kembali sihat seperti sedia kala.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: K! ONLINE