Nabila Razali Seru Orang Ramai Jadi Sukarelawan, Bantu Kerja Pembersihan Rumah M4ngsa Banjir

Mengakui hatinya terkesan dengan situasi banjir yang melanda beberapa negeri baru-baru ini, penyanyi dan pelakon Nabila Razali mengambil inisiatif tampil membersihkan rumah m4ngsa yang terjejas di sekitar Sungai Lui, Hulu Langat pada Khamis lalu.

Menurut Nabila, banyak lagi barang keperluan yang diperlukan selain pasukan sukarelawan sangat diperlukan di kawasan bencana ketika ini bagi membantu dalam proses pembersihan.

Bantuan pakaian dan air mineral sudah banyak tetapi tenaga daripada pasukan sukarelawan sangat diperlukan ketika ini.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ? (@nabila.razali)

Perkara tersebut dikongsi Nabila menerusi sebuah perkongsian di laman Instagram miliknya untuk tatapan peminat serta pengikutnya di media sosial tersebut.

Nabila turut memaklumkan yang pemilik rumah serta mangsa yang terjejas di kawasan tersebut terdiri daripada golongan yang berusia, jadi mereka tidak berkemampuan untuk membasuh rumah sendiri.

Tambah Nabila, dia juga sangat memandang tinggi usaha para sukarelawan yang hadir membantu meringankan beban mangsa banjir di setiap lokasi benc4na.

Dalam pada itu, Nabila juga sempat mengajak orang ramai untuk menyertai misi sukarelawan kerana berkemungkinan orang lain akan bantu kita apabila kita berada dalam kesusahan.

Terakhir sekali, kepada semua sukarelawan yang membantu mngsa banjir kali ini, anda memang kacak!

Selain Nabila, turut kelihatan beberapa selebriti tanah air lain yang juga bersama-sama memerah keringat membantu golongan terjejas seperti Wany Hasrita dan Ara Johari.

Sebagai rekod, negara kita dikejutkan dengan benc4na banjir yang mel4nda di beberapa buah negeri pada 18 Disember lalu dan antara yang paling terjejas ialah Selangor, Pahang dan Melaka.

 

Komen Netizen : 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber:  https://beautifulnara.com/