“Anak letak dalam box” – Ibu Cerita Det1k Cem4s, Dah Tutup Mata Sedia Hadap Aj4l

Umpama ny4wa di hujung tandvk, itu dapat digambarkan dengan situasi seorang wanita yang berdepan det1k cem4s apabila terperangk4p di dalam rumahnya akibat banjir di Taman Karak Indah, Karak, Pahang pada Sabtu lalu.

Berkongsi traged1 hitam itu dengan program Malaysia Hari Ini, m4ngsa Suriyati Abdul Mokhtar berkata lebih memilukan apabila dia hampir lem4s bersama anak perempuannya yang baru berusia enam bulan.

Menurut wanita berusia 34 tahun itu berkata, air banjir mel1mpah masuk ke dalam rumahnya sehingga mencec4h paras l3her sekali gus sedaya upaya memikirkan cara bagi menyelamatkan ny4wa anaknya.

“Air masuk perlahan-lahan melalui lubang pintu dan tingkap. Ya Allah, hati berdengup laju. Saya ambil box (kotak simpanan barang), letak anak dalam tu,” katanya.

Tiada sebarang bantuan tiba ketika itu, apatah lagi suaminya Mursyidul ‘Azim Mazlan jauh bekerja di Terengganu, malah hanya mampu menghantar pesanan suara memohon ampun dan maaf kepada ahli keluarga.

“Tolong, tolong ya Allah. Air makin tinggi. Ya Allah, tolong selamatkan anak saya je, yang lain saya tak fikir. Minta ampun bang, ampunkan mama. Takde orang selamatkan mama bang,” itu antara bait-bait ‘wasiat’ ditinggalkan Suriyati.

Tambahnya, dia sudah bersedia dengan sebarang kemungkinan selepas hampir empat jam menjunjung kotak plastik berkenaan selain hilang kata-kata apabila melihat bayinya yang kesejukan dan kelaparan.

“Dik (anak), adik tutup mata. Mama pun tutup mata. Mama rasa ni adalah takdir kita berdua, dah memang takde orang selamatkan kita. Abah takde, orang lain pun takde. Anak peluk saya erat, tutup mata,” ujarnya.

Bagaimanapun tanpa didvga, takdir masih menyebelahi wanita tersebut apabila dua anggota bomba tiba untuk menyelamatkan dua beranak terbabit seolah-olah diberi peluang kedua untuk bernaf4s.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: YouTube TV3 Malaysia

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*