“Sering Sembvnyikan H4l Peribadi…,” – Skali Amelia Henderson Ded4h Sbbnya Bt R4mai Tak Sangka.

Walaupun sudah berkecimpung dalam industri seni tempatan sejak berusia 10 bulan, pelakon Amelia Henderson mengakui lebih selesa mengasingkan perihal peribadi daripada pengetahuan umum.

Menurut Amelia, sejak dulu lagi dia kurang bermain media sosial dan akur dengan arus teknologi itu atas tuntutan kerja.

Malah, dia lebih selesa merakamkan apa yang berlaku di sekeliling berbanding dirinya sendiri.

“Saya memang tidak begitu selesa berkongsi mengenai hal peribadi kepada umum. Jika diikutkan, hendak mengemas kini media sosial pun saya mal4s, namun akur kerana kerjaya ini memerlukan saya untuk aktif di situ.

“Jika keluar bersama rakan-rakan, mereka yang aktif mengambil gambar dan sebagainya. Saya seorang saja yang tidak turut serta untuk merakamkan foto atau video. Bukan apa, itu sifat saya sejak dulu lagi.

“Sebagai pelakon, segala em0si sudah dipamerkan kepada umum, jadi berilah sedikit ruang buat perkara peribadi. Saya lebih selesa begitu dan fokus kepada kerjaya untuk dikongsikan kepada semua.

“Malah, saya juga tidak ralat sekiranya tidak ramai yang tahu saya meminati aktiviti las4k seperti mendaki gunung, menyelam dan sebagainya. Ini kerana saya sendiri tidak berkongsinya di media sosial,” katanya.

Pelakon berd4rah campuran Sri Lanka dan Scotland itu bagaimanapun enggan mengulas panjang, cukup sekadar mahu peminat mengetahui dirinya kini fokus dengan kerjaya.

Malah, pelakon yang mencipta nama menerusi drama Pengantin 100 Hari dan Jangan Benci Cintaku itu mendambakan kepelbagaian dalam berkarya sebagai pelakon.

MENCIPTA nama menerusi drama Pengantin 100 Hari dan Jangan Benci Cintaku itu mendambakan kepelbagaian dalam berkarya sebagai pelakon.

“B0san juga kalau asyik bawa watak wanita teran1aya dan 24 jam asyik men4ngis. Kali ini saya sangat teruja apabila membawakan watak lain daripada yang lain. Apatah lagi saya dapat melakukan segala hobi l4sak yang diminati secara percuma,” katanya yang kini menjalani penggambaran filem Pulau di Langkawi.

Amelia berkata, dia mahu membawa watak wanita kvat yang bukan sekadar berada di belakang lelaki saja.

“Saya pun dapat turut serta melakukan ad3gan 4ksi, cuma cabaran kali ini adalah saya memerlukan tenaga yang banyak.

“Bagi filem Pulau, saya memegang watak utama yang sebenarnya agak berbeza dengan diri saya sendiri dan sangat menc4bar. Bukan saja dari segi watak namun menguji ketahanan tubuh untuk melakukan aktiviti l4sak. Namun, mujur saya memang meminati aktiviti-aktiviti begitu,” katanya.

Selain Amelia, Pulau turut dibintangi Alif Satar, Ikmal Amry, Nam Ron, Sabronzo (Dolla), Wan Hanafi Su, Harris Annuar, Sanja Suri, Joey Leong, Cedric Loo dan ramai lagi.

Sebagai pelakon, krit1kan juga sudah sebati dalam hidupnya. Mana yang baik dijadikan panduan, apa yang bvruk dibuat sempadan.

Sewaktu mula berjinak-jinak berlakon dalam drama Melayu, naib juara Miss Asia Pacific 2013 itu berkata, dia pernah dikr1tik apabila pertuturannya dalam bahasa Malaysia dikatakan pelat.

Namun, Amelia kini semakin fasih bertutur dalam bahasa Malaysia dan ia lebih baik berbanding dulu.

“Teruja kerana lakonan semakin diterima walaupun dulu ramai yang memperkatakan mengenai pertuturan saya yang pelat.

“Saya bermula sebagai pengacara untuk program berbahasa Inggeris dan majlis-majlis formal yang menggunakan bahasa itu. Apabila mendapat tawaran untuk berlakon dalam drama Melayu, saya anggap itu sebagai satu cab4ran,” katanya.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber:HM ,https://bartasangbad.site/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*