Terk4ndas Di Kawasan Tanah Rvntuh, Fizo Omar Sedih Tak Boleh Bantu Warga Emas & Bayi – ‘Ramai Terpaksa Keluar Dari Kereta Cari Tempat Selamat’

Pelakon Fizo Omar mended4hkan pengalamannya terkandas ekoran banjir besar yang melanda ketika dalam perjalanan pulang dari Pahang ke Kuala Lumpur.

Sangkut dekat kawasan tanah runtuh

 

View this post on Instagram

 

A post shared by fizoomar (@fizoomar)

Menurut Fizo, dia bersama staf terkandas di kawasan tanah runtuh sejak pukul 11 malam, pada Sabtu malam. Ceritanya lebih lanjut, pemilik nama Wan Hafizol Wan Omar berkata dia menyaksikan sendiri ratusan orang ramai tersangkut di kawasan lebuh raya dengan keadaan hujan lebat.

Kata usahawan berumur 36 tahun, dia berjaya sampai ke Kuala Lumpur pada jam 3 pagi selepas nekad untuk meredah juga.

Terkejutnya bila tengok video ini. Kat sini lah saya, partner saya dan staf saya terkandas semalam dari jam 11 lebih.

Kami tersangkut dekat tanah runtuh ni la malam tadi dan ambil keputusan untuk patah balik dan cross ke seberang jalan (wrong way) menuju ke Kuala Lumpur. Malam tadi air sebelah jalan yang menghala ke Kuantan tu tinggi sangat macam dalam video ni.. dah macam sungai dah tu.

Terima kasih kepada semua yang bersama buka jalan (emergency divider) untuk masuk ke laluan bertentangan dan gamble juga menghala ke Kuala Lumpur. Sepanjang jalan tu tanah runtuh dan pokok tumbang semua bersepah di lebuh raya Karak tu. Masya-Allah.

Ramai mngsa yang terkand4s dan terpaksa keluar dari kereta dan bas untuk mencari tempat yang selamat, takut tanah runtuh lagi dan air naik mendadak.

Ramai weh beratus-ratus orang termasuk bayi kecil dan warga emas. Saya tak boleh bantu!! Seriously sedih tengok!!

Beberapa buah kereta yang gamble dan follow kereta kami akhirnya berjaya sampai ke tol Karak dan berhenti di BHP. Alhamdulillah sekitar jam 3 pagi saya selamat sampai di Kuala Lumpur. Syukur alhamdulillah.

Kena tutup tol masuk

 

View this post on Instagram

 

A post shared by fizoomar (@fizoomar)

Dalam pada itu, pelakon drama Pengantin Satu Malam turut menyuarakan pendapat terhadap pihak Lebuhraya Pantai Timur (LPT) agar segera menutup laluan masuk ke tol Lebuhraya Karak bagi mengelakkan ramai lagi yang tersadai.

Pandangan saya, pihak LPT sepatutnya ambil tindakan segera dengan menutup terus tol masuk ke Lebuhraya Karak malam tadi bila berlaku insiden tanah runtuh dan banjir.

Sehingga jam 2 pagi, kereta masih lagi menghala ke tempat terkandas tu dan dikhuatiri ramai yang stuck dekat situ dan tiba-tiba tanah runtuh menghemp4p mereka yang stuck dekat highway tu.

Semoga mereka yang terkandas dan masih lagi di sana dilindungi dan mendapat bantuan yang secepat mungkin.

Sumber: Instagram @fizoomar

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber  : OhBulan

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*