Disangka Sedang Lip Sync, Juri Terng4nga Bila Pemuda Ini Kelvarkan Suara Rossa

Pada semalam, rancangan realiti TV ‘X Factor Indonesia’ telah pun kembali dengan musim ketiga untuk mencari bakat penyanyi baru. Kali ini, ia tampil lebih menarik dengan adanya barisan juri yang cukup hebat seperti Anang Hermansyah, Bunga Citra Lestari, Rossa, Ariel Noah serta Judika.

Pemuda berusia 17 tahun dari Jawa Barat buat juri semua ternganga terus bila buka mulut menyanyi

Meskipun baru di peringkat awal pencarian, namun rata-rata peserta yang hadir untuk audition boleh dikatakan cukup unik dengan bakat tersendiri. Ini termasuklah dengan salah seorang pemuda berusia 17 tahun yang berasal dari Tasik Malaya, Jawa Barat. Siapa sangka ketika remaja bernama Gan Gan Wigandi ini membuka mulut, hampir ternganga semua barisan juri.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by X Factor Indonesia (@xfactoridofficial)

Gua rasa waktu akil baligh dia ni tak ikut…Suaranya itu kayaknya bukan dia

Mana tidaknya, jejaka ini yang membawakan lagu terkenal Rossa malah memiliki suara cukup sama dengan penyanyi asalnya. Bahkan ada di antara mereka yang mengira pemuda tersebut hanya menggunakan teknik lip sync. Walau bagaimanapun, di akhirnya Gan Gan berjaya meraih semua undian ‘Yes’ daripada juri sekali gus melayak diri ke peringkat seterusnya.

Mau gelak tapi nyanyian dan suaranya bagus…Sebak tengok mata member dia berkaca

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen juga sama terkejut melihat persembahan lelaki tersebut. Meskipun seperti kelakar, namun mereka tidak menafikan suaranya cukup hebat.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber:Instagram & YouTube X Factor ID

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*