VIDEO “Biar Budak Dudvk Bel4kang Kereta Berger4k,” Pemandu Buat Tak End4h Bila DitegVr?

Keselamat4n ketika memandu di jalan raya bukan hanya diutamakan kepada pemandu sahaja tetapi keselamatan penumpang juga perlu diambil kira.

Lebih-lebih lagi jika penumpang merupakan anak kecil yang kadang kala sukar untuk duduk diam setempat dalam tempoh waktu yang lama.

Ia bukan hanya boleh mengakibatkan kecedera4n andai berlaku kemal4ngan bahkan turut boleh mengac4m nyawa mereka.

Hal ini samalah seperti perkongsian seorang pengguna Twitter dikenali sebagai @BxllaAnxar yang memuat naik satu video sebuah kenderaan yang membiarkan seorang kanak-kanak duduk di bahagian belakang kenderaan tanpa sebarang pemerhatian.

Dah ditegur tapi macam buat tak endah

Menerusi video tersebut, dapat dilihat yang kanak-kanak itu gembira melompat-lompat diatas kereta bergerak tanpa pengawasan. Cuaca ketika itu juga sedikit hujan hingga membuatkan pengguna jalan raya khuatir andai berlaku perkara tidak diingin kepadanya.

Ada juga beberapa buat kereta yang melihat perkara tersebut membunyikan hon dan menjerit untuk menegur pemandu kenderaan berkenaan, namun pemandunya langsung tidak mengambil apa-apa tindakan.

Mak bapak tak boleh fikir ke?

Susulan daripada itu, rata-rata warganet yang melihat perkongsian daripada pengguna Twitter itu menzahirkan rasa ralat dan geram apabila pemandu kenderaan tersebut tidak memikirkan bahaya yang dilakukan diatas jalan raya.

Bukan itu sahaja, mereka juga memaklumkan tindkakan seperti itu boleh dikenakan tindakan kerana membahayakan nyawa dan boleh mengundang kejadian tidak diingin di jalan raya yang pastinya digunakan ramai pemandu-pemandu kenderaan lain.

Membahay4kan nyawa budak tu

Boleh buat aduan ni kalau tak silap

Nak didik anak pun bukan macam ni caranya

Orang macam ni tak boleh ditegur

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: Twitter @BxllaAnxar , http://www.rosemerah.dnqj.my/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*