“Gmie Screen Mvncul Dalm Mimpi Malam Tadi” Ini kata2 Arw4h Kpd Pengurus

Perginya di hari Jumaat penghulu segala hari, pemrgian penyanyi Gmie Screen turut memberi kesan mendalam kepada rakan-rakan artis terutama kawan baiknya, Amy Ukays.

Menurut Amy atau nama sebenar, Azmi Hassan, 48, dia mengetahui keadaan kesihatan arwh meroso.t sejak sebulan lalu namun meminta perkara itu dirahsiakan daripada umum.

” Saya sebenarnya dah lama tahu yang Gmie s4kit, cuma waktu itu dia tak war-warkan pada orang ramai dan minta kami rahsiakan perkara tersebut.

” Ramai kawan-kawan yang nak datang berjumpa dengannya, tetapi dia tak benarkan sesiapa datang melawat sebab tak nak kawan-kawan susah hati kerana dia.

” Saya pegang janji itu sampailah dapat berita 2.30 pagi tadi (Jumaat) yang dia telah meninggI Dnia,” katanya kepada mStar.

Gmie menghembvskan nfas pada pukul 2.30 pagi tadi di Hspital Tengku Ampuan Rahimah, Klang.

Allahyrh4m Gmie atau nama sebenarnya, Hajmi Ibrahim meninggI Dnia pada usia 50 tahun akiibat pnyakit buah Pinggang berIvbang.

Jnzah Allahyrh4m dikebvmikan di Tanah Perkubvran Islam Kampung Medan Sijangkang, Selangor kira-kira 10.30 pagi Jumaat.

Antara rakan artis yang hadir memberikan penghormatan terakhir ialah Nizam Laksmana, Zamani Slam, Hadi Fashla, Wan Screen, Zack Budak Kaca Mata dan Ali Terrarossa.

Allahyrh4m meninggalkan isteri, Siti Royani Gumari dan lima anak.

Berkongsi pengalamannya sepanjang mengenali arwh, kata Amy, Gmie adalah seorang sahabat yang baik dan tidak pernah sombong walaupun popular.

” Sedih juga bila dapat tahu, tapi mungkin sudah tiba aj4lnya. Kami berkawan rapat sejak tahun 1996 dan terlalu banyak kenangan kerana sebelum ini banyak buat persembahan bersama.

” Pemergi4nnya itu seperti satu kehilangan permata sinar dalam industri seni, kerana dia seorang penyanyi yang bagus dan ada suara yang sedap.

” Arwh ni peramah, jujur, baik dan kalau berkawan dia memang ikhlas. Tak sombong dengan orang lain walaupun dia popular,” ujarnya.

Arwh datang dalam mimpi, baju serba putih

Sementara itu, pengurus arwh, Fuad Syahrin Misbah berkata, Allahyrh4m hadir dalam mimpinya pada malam Jumaat sebelum dia menerima berita meninggI Dnia.

Katanya, dalam mimpi itu, arwh berbaju serba putih dan berada dalam keadaan sihat sambil meminta menyampaikan pesanan kepada kawan-kawan.

” Malam tadi sebelum saya dapat berita dia meninggI Dnia sebenarnya saya ada mimpikan dia. Dia datang dalam mimpi dalam keadaan bersih dan tak nampak s4kit pun.

Arwh minta tolong sampaikan salam kepada…

” Dia minta saya tolong sampaikan salam kepada kawan-kawan, selepas itu saya terjaga dan baca WhatApps yang dia sudah pergi,” ujarnya.

Fuad yang bekerja dengan Gmie sejak 2016 menyifatkan Allahyrham seorang yang baik dan tidak pernah menyak1tkan hati orang lain.

” Saya kerja dengan dia sejak GV3 tapi kami saling mengenali pada tahun 90 lagi, dia seornag yang sangat baik dan sentiasa gembira,” ujarnya.

Gmie menempah nama sebagai antara penyanyi terbaik negara menerusi kumpulan Screen yang masyhur dengan lagu Bila Cinta Didusta.

Allahyrh4m pernah menyertai pertandingan Gegar Vaganza musim (ketiga GV3) terbitan Astro pada 2016 dan meraih tempat ke-6.

Untuk rekod, GV3 menyaksikan Azharina muncul sebagai juara dan Allahyrh4m Siti Sarah naib juara. Manakala Zarul Umbrella tempat ke-3, Ameng ke-4 dan Intan Sarafina ke-5.

Bakat menyanyi Allahyrh4m mula dikesan penggubah asal Singapura, S. Atan, hampir tiga dekad lalu.

Allahyrh4m bekerja sebagai seorang kerani di sebuah syarikat perkapalan, dan sudah lama bekerja di sana sekitar 1996. Dia mendapat banyak sokongan dari pihak majikannya bagi bergiat dalam bidang hiburan.

Allahyrham pernah ditanya tentang kerjayanya sebagai seorang kerani di sebuah syarikat perkapalan, dia berkata dia tidak akan berhenti daripada pekerjaan tersebut.

” Saya sudah lama bekerja di sana, kira-kira lebih 20 tahun. Pihak majikan juga banyak memberi sokongan, malah menyediakan apa sahaja kelengkapan untuk menyokong saya pada setiap minggu,” ujarnya dipetik sebagai berkata.

Sejarah awal karier Allahyrh4m bermula dengan kugiran-kugiran kampung. Pernah menganggotai 3 band termasuk Unique (bersama SRC, 1995) sebelum menganggotai Screen pada tahun yang sama dan akhirnya mula menempa nama.

Semoga roh Allahyrh4m ditempatkan dikalangan orang beriman dan beramal soleh, aamiin.

Jenazh dikebumikan di Tanah Perkubvran Islam Kampung Medan Sijangkang, Selangor kira-kira 10.30 pagi hari ini.

Antara rakan artis yang hadir memberikan penghormatan terakhir ialah Nizam Laksmana, Zamani Slam, Hadi Fashla, Wan Screen, Zack Budak Kaca Mata dan Ali XPDC.

Allahyarh4m meninggalkan isteri, Siti Royani Gumari dan lima anak.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber:mstar dan wikipedia via thebolalive

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*