“Budak umur 5 boleh ke faham..” – Caprice Ded4h Cerita Sebelum Kahwin Mengenai Ank Tiri Nya

Semestinya setiap perkahwinan itu adalah rahsia dan kita diminta berdoa yang baik baik semoga dipermudahkan, mendapat jodoh yang kekal sehingga ke hujung nyawa. Namun, ujian sebelum dan selepas kahwin juga harus ditempuh bagi setiap insan. Oleh itu, nilai nilai murni dan perbanyakkan ilmu agama mesti diterapkan dalam jiwa.

Memetik satu klip durasi pendek yang dimuatnaik oleh pemilik akaun IG daddycapofficial, Ariz Ramli atau lebih mesra dengan panggilan ‘Çaprice’ berkongsi detik detik sebelum sah menjadi seorang bapa pada seorang anak perempuan yang berusia 5 tahun.

Kapsyen penuh Çaprice:

“@aleesya_sofeaaaaaa is a special kid, sometimes i dont think shes 5 years old. 2 bulan sebelum terfikir nak kahwin masa tengah makan dekat one utama, adik tibe2 tanya “daddy dgm mummy dah kahwin ke belum?”

Obviously i was shock. What a random question from a 5 year old… but i honestly felt it was sign from Him. Tak kan nak teruskan hubungan yang haram… depan budak berumur 5 tahun pulak tu yang selalu panggil kita daddy. I had to make a decision.

On the day of my marriage dekat Masjid Wilayah, due to SOP adik had to wait in the car. The moment she saw me coming down the stairs, dia terus lari and pegang my hand kuat kuat as if she was so proud of what just happened. Budak umur 5 boleh ke faham bende2 macam perkahwinan? Dia punye happy tu lain macam (in the video below)

Either shes happy coz daddy kahwin dgn ibu… or sebab dia sudah dapat full access to all of daddy’s toys. i really hope i can become a good father one day and a better imam. InsyaAllah.

Video dibawah:

Lihat juga apa kata orang ramai:

Good luck yg penting jangan pakai rantai & selur pendek atas lutut…anda pasti boleh

Rapat betul dgn daddy dia, moga jodoh ini kekal bahagia ke Jannah Allah..aamiin btw sy pon kahwin kali ke2 ada sorg anak dara, alhamdulillah 16 tahun dah umur dia sekarang bersama bapa tiri..

Ujar Daddycap, dia bertindak menukar nama pentas lama juga disebabkan beberapa isu yang tidak dapat dielakkan.

“Daddycap sebab sekarang saya dah jadi seorang bapa. Bapa kepada Aleesya Sofia dan anak saya pun panggil saya dengan nama itu.

“Atau kalian boleh panggil saya dengan nama penuh ‘Ariz Ramli’. Ini kira nama pentas baharu saya selepas sudah ke fasa perkahwinan. Jadi, tak usah panggil saya Caprice lagi selepas ini. No more,” katanya.

“Sebenarnya, ada beberapa isu dalaman dengan beberapa perniagaan yang saya usahakan. Kalau perasan, sebab itu Instagram saya sekarang guna nama ‘signbycaprice’.

“Sekarang ini pun, saya dah mula boleh guna akaun Instagram lama tapi nama tidak lagi Caprice. Daddycap mulai sekarang,” dedahnya.

“Sekarang sibuk dengan keluarga. Tetapi, keadaan dah sedikit berbeza. Tanggungjawab dah lain sebab saya ada anak sekarang berusia lima tahun.

“Senang cerita, banyak benda dah berbeza sekarang. Kena fikir tentang anak, isteri. Memang sangat berbeza tetapi semua yang saya sedang hadapi sekarang merupakan cabaran yang baik untuk memperbaiki diri.

“Saya kenal isteri saya dah agak lama, setahun rasanya. ‘Chemistry’ itu memang dah ada. Tanggungjawab sama tetapi lebih besar sekarang. Saya kena jaga isteri dan anak baik-baik. Saya perlu memastikan Aleesya membesar dengan baik,” ujarnya.

Jangan lupa komen yang baik baik sahaja.

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber:kosmo & IG daddycapofficial

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*