Wajah Tampan Penjaga Gol KL City Curi Tumpuan, Rupanya Ini Status Dia Buat Ramai Gadis Kec3wa

uala Lumpur City (KL City) FC menyempurnakan ‘kisah dong3ng’ mereka apabila mengejutkan juara bertahan, Johor Darul Ta’zim (JDT) 2-0 untuk merangkul Piala Malaysia ke-100 tahun pada aksi final di Stadium Nasional Bukit Jalil, sebentar tadi.

Kemenangan itu membolehkan skuad ‘Warga Kota’ mengucapkan selamat tinggal kepada penantian 32 tahun untuk memenangi piala keagungan itu yang juga gelaran keempat mereka selepas kali terakhir memenanginya pada 1989.

Lebih manis, bukan setakat mengesahkan kejuaraan tanpa sebarang kekalahan dalam kempen Piala Malaysia malah mereka juga meraih tiket ke Piala AFC musim depan.

Strategi Bojan Hodak untuk tidak membenarkan gol awal diperolehi Johor Darul Ta’zim ( JDT) ternyata membuahkan hasil apabila Kuala Lumpur City (KL City) berjaya melakar kemenangan 2-0 dalam aksi final Piala Malaysia di Stadium Nasional Bukit Jalil, semalam.

Kemenangan itu juga cukup bermakna buat skuad The City Boys yang menamatkan penantian selama 32 tahun untuk mendakap kembali piala berprestij berkenaan dan lebih manis ia dilakukan pada ulang tahun ke-100 Piala Malaysia, selain meraih tiket ke Piala AFC musim hadapan.

Kacaknya penjaga gol KL City!

Sepanjang perlawanan akhir tersebut berlangsung, penjaga gol KL City iaitu Kevin Mendoza ternyata mencuri tumpuan ramai. Selain memiliki wajah yang tampan, ketangkasan Mendoza juga menjadi kunci utama skuad The City Boys kental bertahan sehingga berakhirnya babak pertama tanpa jaringan. Bersambung di babak kedua, tempo permainan pasukan KL City dilihat semakin rancak dan Mendoza berjaya menyelamatkan beberapa bola daripada terus masuk ke gawang gol.

Siapa Kevin Mendoza?

Untuk pengetahuan korang, nama penuh Mendoza ialah Kevin Ray Mendoza Hansen. Mendoza berusia 27 tahun dan dilahirkan di Herning, Denmark pada 19 September 1994. Selain bermain bersama KL City, Mendoza turut bermain bersama Pasukan Kebangsaan Filipina. Menerusi tinjauan pihak OhBulan! Mendoza dipercayai sudah mempunyai isteri iaitu Nadia Baekgaard. Nadia merupakan warganegara Denmark dan seorang pereka grafik yang kini menetap di Malaysia bersama Mendoza.

Di ruangan komen, rata-rata netizen sempat berseloroh dan mengusik Mendoza. Menurut netizen, Mendoza seorang wira pada aksi final Piala Malaysia semalam. Pada masa yang sama, ramai gadis meluahkan rasa kec3wa sebaik sahaja mengetahui Mendoza sudah mempunyai isteri.

Komen :

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: Kevin Mendoza

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*