[Terkini] ‘ Alhamdulillah Syukur Ya Allah..’ Jahidah SeIamat Iahirkan Bay1 Ielaki.

SEREMBAN – Mngsa kega.nasan rumah tangga, Jahidah Nordin seIamat meIahirkan bayl Ielaki dalam kndungannya secara pemb3dahan di Hspital Tuanku Ja’afar (HTJ) Seremban di sini malam tadi.

Adiknya, Fauziah Nordin, 40, kakaknya Jahidah, 43, telah menjalani pemb3dahan kecemmasan kira-kira jam 9 malam.

“Alhamdulillah kak Jahidah sudah Iahirkan baby, pembe.dahan kecem.asan jam 9 (malam). Esok kena ke hspital tengok baby,” katanya menerusi akaun Facebook miliknya hari ini.

Jelas Fauziah, kakaknya kini berada dalam pemantauan 24 jam oleh petugas hspital.

Sebelum ini, Kosmo! meIaporkan Jahidah yang sedang hamil dijngka bakal meIahirkan bay1 dalam kandungannya secara pembe.dahan hari ini.

Jahidah telah dimasukkan ke Wa.d 0bstetrik dan Ginek0Iogi, HTJ sejak 22 November lalu tetapi pihak keluarga tldak dibenarkan meIawat kerana pr0sedur sangat ke.tat.

Dktor memaklumkan bahawa wanita itu bakal berhadapan pelbagai k0mplikasi resp1ratory d1stress (kesuka.ran pernfasan), pendrahan, jngkitan ku man, card1act arre.st (jntung terhnti) dan kemat.ian.

Dalam kejadian pada 4 Mei lalu, Jahidah, yang menetap di Johor Bahru k0ma disebabkan kecede raan prah pada kepaIa dengan tengk0rak terpksa dibu ang aklbat penda.rahan selain ra hang, tuIang beIakang serta rus uk re tak dipukuI suaminya yang berusia 38 tahun.

Jahidah pada mulanya dimasukkan ke lCU Hspital Sultanah Aminah, Johor Bahru dan kemudian diplndahkan ke HTJ Seremban atas permintaan keluarga dan nasihat pihak hspital.

SebeIum ini pada 17 Jun lalu, suami mngsa, Rosmaini Abd. Raof menga.ku tldak bersaIah di Mhkamah Sesyen Johor Bahru, Johor atas pertvduhan memukuI isterinya yang hamiI sehingga k0ma dalam kejadian pada 4 Mei lalu.

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: K! ONLINE

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*