Tiada Pelamin.. “Benda senang je..” Gadis Selamba Bertunang Dikedai Makan.

Tidak semua menginginkan majlis pertunangan yang lengkap dengan pelamin atau barang hantaran, cukup sekadar sebentuk cincin tanda mengikat perhubungan sebelum melangkah ke fasa halal sebagai suami isteri.

Begitu dilakukan seorang pemuda, Aidil Idzham Riza yang ‘melangsungkan’ pertunangan secara sederhana seolah-olah tanpa dirancang di sebuah restoran dipercayai di Bandar Baru Bangi, Selangor baru-baru ini.

Menerusi satu perkongsian di aplikasi TikTok, usahawan produk makanan itu memuat naik video memaparkan ibunya menyarungkan cincin ke jari manis bakal isterinya yang dikenali sebagai Dina Farid.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Tauke Aidl Food (@aidilriza)

“Mama kita sarung cincin dekat kedai makan je boleh kan? Alhamdulillah selesai satu lagi bahagian,” tulisnya yang juga pelajar lepasan Ijazah Sarjana Muda Sains Politik di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM).

Video:

@aidilriza_Dulu lapar tapi sekarang dah kenyang. Dulu takde drip tapi sekarang berenang, dulu single, sekarang nak kahwin. 10 years friendship. Finally ❤️ #fyp♬ Seribu Kemanisan – Siti Nurhaliza

Kapsyen tersebut adalah komen balas kepada salah seorang individu yang memuji tindakan ‘sweet’ Aidil kerana berjaya melakukan kejutan apabila melamar tunangnya pada bulan lalu.

10 tahun persahabatan, akhirnya!

Meninjau ke ruangan komen, video pertunangan meraih lebih 62,000 tontonan itu dipenuhi reaksi positif warganet yang disifatkan ‘sempoi’ tanpa perlu berbelanja mewah selain mengucapkan tahniah kepada Aidil dan bakal isteri.

Komen Netizen:

Sumber: Tiktok @aidilriza_

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber : https://printlyrics.net/2021/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*