“Gambar dah tersebar” Shima Menangis Beri Penjelasan

Kuala Lumpur: Sebelum ini, penyanyi dangdut Baby Shima, 28, mend.edahkan ramai memb.enci dirinya yang sama sekali tidak mengetahui sebab dan p.unca.

Shima atau nama sebenarnya Nor Ashima Ramli berkata, dia tidak pernah mengg.anggu malah jauh sekali menyusahkan kehidupan orang lain.

Shima yang mencipta nama di Indonesia dan popular menerusi lagu Pura-Pura Bujang memberitahu dirinya sudah tidak kuat berdepan s.ituasi itu.

“Terus terang saya sudah tak kuat dengan apa yang saya sudah lalui sekarang. Boleh tak kamu rasakan apa yang saya rasa,” katanya.

Terdahulu Baby Shima sebelum ini berkata, dia sering dik.ecam oleh peminat di negara sendiri berbanding peminat Indonesia yang memberikan sokongan tidak berbelah bahagi terhadap kariernya.

“Boleh tengok sendiri di laman sosial kebanyakan yang k.ecam saya adalah orang kita sendiri. Pernah juga saya terima komen tak elok dan itu semua daripada masyarakat tempatan. Itu yang buat saya bertindak membuat laporan polis sebelum ini.

Memang Itu Saya

“Saya akui itu memang saya. Namun, saya minta maaf kerana tak dapat mengulas lanjut,” kata penyanyi dangdut, Baby Shima mengenai gambar dipercayai miripnya bersama seorang lelaki di pusat hiburan di ibu kota yang tular.

Menerusi foto yang tersebar, penyanyi yang popular dengan lagu Pura-Pura Bujang ini sedang bermesra dengan seorang lelaki.

Shima atau nama sebenarnya, Nor Ashima Ramli, 28, ketika dihubungi berkata, dia mengakui terkejut apabila ada pihak merakam gambarnya, namun enggan menjelaskan siapa lelaki terbabit.

“Tak perlulah saya beritahu siapa lelaki itu. Untuk apa kerana tiada kepentingan pun untuk diberitahu. Yang penting segala perbuatan saya bukan babitkan orang lain dan bukan ganggu orang lain. Saya tak kacau orang.

“Saya juga tak pernah terlintas nak cetuskan k.ontroversi. Saya hanya buat kerja sebagai penghibur dan netizen yang memandangnya dari sudut lain,” katanya.

Menurutnya, di dunia realiti dia tetap seperti orang lain yang mempunyai perasaan.

“Namun saya akui kadang-kadang sedih kerana kec.aman yang diterima agak keterlaluan sehingga membabitkan d.osa dan pahala,” katanya.

Tampil Jelaskan Cerita Sebenar

Menerusi video yang dimuat naik di akaun Instagramnya sebentar tadi, Shima memberitahu gambar tersebut sengaja di muat naik oleh orang yang tidak bertanggungjawab dengan tujuan untuk memburukkan namanya.

“Terlebih dahulu saya nak minta maaf tentang gambar yang tersebar tu, tak tahu datang dari mana. Mungkin orang yang sebarkan itu cuba nak membvrukkan nama Shima.
“Jadi Shima jelaskan dekat sini, gambar tu bertujuan untuk memburukkan nama, menjatuhkan dan memalukan Shima supaya dia buat orang benci lagi dekat Shima,” jelasnya.

Tidak dapat menahan sebak, Shima mengalirkan air mata dan memaklumkan foto tular itu diambil sewaktu penggambaran muzik video terbaharunya berjudul Lalai.

Kata Shima lagi dia juga tidak akan melakukan gimik yang boleh memalukan dirinya.

“Shima tahu tujuan dia itu. Buat apa Shima nak buatkan gimik macam tu untuk malukan diri. Bila baca komen-komen, semua komen-komen percaya tanpa diorang tahu perkara sebenar.

“Kalau korang nak tahu, gambar itu waktu Shima tengah shooting untuk muzik video single terbaharu Shima, Lalai. Puas hati korang?” ujarnya seb4k.

Penyanyi dan selebriti media sosial, Baby Shima, meluahkan rasa hairan kenapa begitu ramai orang yang memb3nci dirinya sejak belakangan ini. Luahan tersebut dimuat naik oleh Shima di akaun Instagram miliknya.

Kenapa ramai b3nci?

Menurut penyanyi dengan nama sebenarnya Nor Ashima Ramli, keadaan itu adakala sering bermain di fikirannya memandangkan dia tidak tahu apa kesalahan yang telah dilakukan sehinggakan ramai tidak menyukainya.

Kadang terfikir juga kenapa ramai benci Shima. Sedangkan, Shima tak pernah kacau orang lain. Tak pernah kacau rumah tangga orang, keluarga orang. Tak pernah juga minta duit mak ayah anda semua. Tak pernah!

Sebelum ini, Shima dipercayai memberi bayangan mengenai kesedihannya itu menerusi perkongsian sebuah kata-kata mutiara berbahasa Inggeris, ‘Anda boleh memalsukan senyuman, tetapi tidak perasaan’. Ujar Shima lagi, dia tidak dapat menahan kesedihan dan tidak sanggup bertahan dengan situasi seperti ini lagi.

Terus-terang Shima cakap, Shima dah tak kuat dengan apa yang dilalui sekarang. Boleh tak kamu semua rasakan apa yang Shima rasa?

Kredit : HM/FB

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: http://trendingsangat.pw

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*