“Bapa mertua pula did4kwa acu pist0l” Ini Tindakan Suami Nynaa Harizal Agar Isteri Segera Pulang

SELEPAS hampir dua minggu Nynaa Harizal didkwa keluar rumah tanpa kebenaran, suaminya Mohamed Fahmi Mohamed Ilyas akhirnya membuat tuntutan nusyuz agar pelakon itu kembali taat dan pulang ke pangkuannya.

Permohonan itu difailkan Mohamed Fahmi, 29, selaku plaintif di hadapan Penolang Pendaftar Mahkamah Syariah Wilayah Persekutuan, Noriah Zakaria pada petang Khamis.

Berdasarkan dokumen yang dikongsikan kepada mStar, isterinya iaitu Nurul Hanynaa Harizal, 25, selaku defendan diperintah kembali taat dan pulang ke kediaman mereka di Jalan Pinang, Kuala Lumpur dengan segera.

Permohonan itu bertujuan menyelamatkan pernikahan mereka dan Nynaa kembali menjalankan tanggungjawab sebagai isteri dan hidup dalam kasih sayang.

Mohamed Fahmi ketika ditemui di perkarangan mahkamah berkata dia bersedia pada bila-bila masa menerima kepulangan isterinya itu.

Nynaa didkwa dicu.lik bapa sendiri pada 1 November lalu.

“Saya sentiasa ada untuk awak. Awak boleh hubungi saya bila-bila masa… saya harap kita dapat berjumpa dalam masa terdekat.

“I love you sayang! Saya harap awak kuat, banyakkan berdoa kepada Allah dan berzikir. Saya menghitung hari untuk berjumpa awak… jangan berhenti berdoa setiap hari,” katanya.

Dalam prosiding itu, Mohamed Fahmi diwakili peguam syarie, Datuk Zainul Rijal Abu Bakar.

Mahkamah kemudian menetapkan 1 Disember depan untuk sebutan semula kes terhadap permohonan itu.

I love you sayang! Saya harap awak kuat, banyakkan berdoa kepada Allah dan berzikir.

Sementara itu di Mahkamah Majistret Shah Alam, Selangor pula, bapa Nynaa iaitu Harizal Hashim, 49, mengaku tidak bersalah atas dkwaan mengugut dengan mengeluarkan sepucuk pistol terhadap seorang lelaki pada 2 November lalu.

Harizal yang juga seorang bekas juruterbang Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) berpangkat Mejar membuat pengakuan itu selepas pertuduhan dibacakan di hadapan Majistret Mohamad Redza Azhar Rezali, pada Khamis.

Berdasarkan pertuduhan, Harizal didkwa menakutkan Mohamad Nur Usry Mohd. Yusoff, 25, dengan mengeluarkan sepucuk pistol jenis CZP-07.

Mohamed Fahmi diwakili peguam syarie, Datuk Zainul Rijal Abu Bakar (kiri).

Dia didkwa melakukan kesalahan itu di tepi jalan U13/25J, Jalan Setia Perdana, Alam Nusantara, Setia Alam pada pukul 1.40 pagi pada tarikh berkenaan.

Mahkamah mengenakan jaminan RM3,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan 30 Disember depan untuk sebutan kes berkenaan.

Sedang Mengupah Peguam Untuk Proses Perpisahan Anak. Bapa Nynaa Harizal Akhirnya Tampil Mengaku Tidak Bersalah.

Bapa kepada seorang pelakon wanita mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret Shah Alam hari ini atas dkwaan mengugut dengan mengeluarkan sepucuk pistol terhadap seorang lelaki pada 2 November lalu.

Tertuduh, Harizal Hashim, 49, membuat pengakuan itu selepas pertuduhan dibaca di hadapan Majistret Mohamad Redza Rezali.Berdasarkan pertuduhan tersebut, Harizal yang merupakan bekas juru terbang Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) berpangkat Mejar didkwa menakutkan Mohamad Nur Usry. Yusoff, 25, dengan mengeluarkan pistol jenis CZP-07.

Bapa kepada pelakon drama Kekasih Paksa Rela, Nynaa Harizal itu didkwa melakukan kesalahan tersebut di tepi jalan U13/25J, Jalan Setia Perdana, Alam Nusantara, Setia Alam pada jam 1.40 pagi, 2 November lalu.

Jika sabit kesalahan, Harizal boleh dikenakan hukuman penjara sehingga tujuh tahun atau denda atau keduanya sekali mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan.Dalam pada itu, Timbalan Pendkwa Raya, Elyza Amira Habeeb Rahman menawarkan jaminan sebanyak RM5,000.

Bekerja Dengan TUDM

Bagaimanapun, tertuduh yang tidak diwakili peguam difahamkan memohon mahkamah mempertimbangkan khidmat cemerlangya selama 25 tahun dengan TUDM untuk mengurangkan jumlah ikat jamin.

Teruduh juga kini sedang mengupah peguam untuk menguruskan proses perpisahan anak perempuannya dengan baik.Mahkamah menetapkan jaminan RM3,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan tarikh sebutan seterusnya pada 30 Disember nanti.

Terdahulu, media melaporkan suami kepada Nynaa, Mohamed Fahmi Ilyas membuat laporan polis dan mendkwa isterinya itu diculik oleh bapa mentuanya.Menurutnya, kejadian itu berlaku ketika Nynaa berada di set penggambaran sebeleum bertindak membawa anaknya itu untuk tujuan berubat.

Tertuduh didkwa mengacukan pist0l kepada pembantu peribadi Nynaa sambil memberi amaran akan melepaskan tindakan jika dia dihalang untuk mengambil anaknya itu.

Keadaan terkini Nynaa Harizal Dengan M4ta Semb4p

LIMA hari mendi4mkan diri selepas did4kwa dicul1k bapa sendiri di set penggambaran, pelakon Nynaa Harizal mvncul di media sosial pada malam Jumaat.

Seakan tiada apa yang berlaku, Nynaa atau nama sebenarnya Nurul Hanynaa Harizal memuat naik video sedang bermain basikal bersama adik lelakinya di kawasan rumah mereka, di percayai di Johor Bahru, Johor.

“Jalan la pula… p4nat berbasikal,” tulis Nynaa secara ringkas di kapsyen perkongsian tersebut.

Menerusi laporan mStar pada Rabu, suami kepada pelakon Nynaa Harizal iaitu Mohamed Fahmi Ilyas mend3dahkan isterinya dicvlik oleh ibu bapa mentuanya pada Isnin, 1 November lalu.

Berharap m4salah yang t1mbul dengan mentuanya dapat diselesaikan dengan baik, Mohamed Fahmi berkata dia sendiri tidak mengetahui punc4 isterinya dil4rikan dari lokasi penggambaran sebuah drama di Shah Alam.

Susulan itu Mohamed Fahmi yang merupakan seorang ahli perniagaan membuat laporan tentang kehilang4n isterinya yang juga pelakon drama Kekasih P4ksa R3la dan Chandelier itu di Ibu Pejabat P0lis Daerah (IPD) Shah Alam pada Selasa.

Dalam pada itu, rata-rata netizen menerusi ruangan kapsyen bertanyakan tentang status isu berkenaan dan keadaan terkini Nynaa yang juga finalis Dewi Remaja 2019/2020.

Malah, segelintir netizen juga membuat spekulasi bahawa Nynaa masih berdepan dengan masal4h keluarga disebabkan keadaan matanya yang kelihatan s3mbap.

“Sudah selesai m4salah keluarga awak?

“Nampak bengk4k bahagian mata. Jelas masal4h keluarga belum selesai.

Nyna dan suami bernikah pada Ogos lalu.

“Awak ok? Lihat mata awak,” komen beberapa netizen di ruang perkongsian video tersebut.

Dalam perkongsian terbaru, Nynaa Harizal menujukkan dia dan keluarga dalam keadaan baik

Pada 3 November lalu mStar melaporkan Mohamed Fahmi tidak mengetahui keberadaan isterinya namun mengesyaki Nynaa kini berada di kediaman keluarga mentuanya di Johor selepas ‘dilarikan’ tanpa kebenarannya pada 2 November lalu.

Fahmi dan Nynaa mendirikan rumah tangga pada 28 Ogos lalu dan belum dikurniakan cahaya mata

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber :  http://trendingsangat.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*