‘Sejak Sebulan Lalu Kami Tidak Lagi Sebumbung’ – Luahan Isteri Shuk, Akhirnya Nekad Fail Percrai4n

” Apa yang penting kali ini saya tegas dengan keputusan untuk berpisah..”

Demikian kata-kata isteri kepada pelakon dan pelawak popular, Shuk Sahar iaitu Rossa mendedahkan sudah sebulan tidak tinggal sebumbung dengan suaminya itu dan kini dalam proses untuk failkan percraian.

Rossa atau nama sebenarnya Rossalennah Natassyiah Asshaferah ketika dihubungi berkata, selepas hampir lima tahun berhadapan knflik rumh tngga yang tidak berkesudahan, dia nekad untuk bercrai.

” Saya dalam proses failkan crai terhadap Shuk. Saya nekad untuk bercrai kerana hampir lima tahun bertahan dengan penderaan emosi ini. Malah, sejak sebulan lalu kami tidak lagi tinggal bersama.

” Pelik kerana percraian sudah dalam proses, kenapa mereka berdua tidak dapat bertahan seketika dan semakin ligat?

” Sebagai isteri, pastinya saya mempunyai naluri mengenai kehadiran wanita lain ketika Shuk bekerja di Pulau Pinang.

” Dia suka memanipulasi dan itu membuatkan saya sering memaafkannya. Apabila terbongkar begini, orang di luar sana yang berkongsi dan bertanya kepada saya,” katanya kepada Harian Metro.

Rossa berkata, dia tidak peduli apa pendapat atau pandangan orang luar kerana dia yang hadapi semuanya sendiri.

” Shuk dengan perempuan itu memang banyak kali berpakat.

” Rasanya cukuplah kesabaran saya sehingga ke tahap ini saja. Tempoh sebulan berjauhan ini memberikan saya ruang untuk berfikir dengan lebih mendalam.

” Keluarga juga tidak menghakimi atau membenci Shuk kerana apa pun keputusan terletak di tangan saya. Semoga kes ini dapat diselesaikan dengan cepat,” katanya.

Terdahulu, Rossa tidak menafikan dakwa4n suaminya cvrang bersama wanita lain di Pulau Pinang apabila diajukan persoalan itu oleh netizen di Instagram.

Rossa menerusi Instagram turut memuat naik mesej peribadi bersama seorang pengguna media sosial yang memaklumkan ternampak Shuk bersama seorang wanita di Pulau Pinang.

Rossa dan Shuk mendirikan rumh tngga pada 20 Disember 2015 di Kampung Ulu Sapi, Beluran Sandakan, Sabah.

Shuk atau nama sebenarnya Mohammad Shukri Mohamed Sahar, 36, pernah berdepan kes serupa dengan wanita sama sekitar Julai tahun lalu. Kecvrangan Shuk dibongkar sendiri oleh Rossa menerusi platform media sosial.

Shuk juga pernah membuat permohonan maaf secara terbuka kerana berlaku cvrang serta mendapat kemaafan daripada isterinya tahun lalu.

Pada Januari lalu rumh tngga mereka bergolak lagi selepas Shuk sekali lagi ditangkap cvrang oleh Rossa.

Namun, hubungan pasangan itu kembali jernih selepas Shuk mengakui kesilapan dirinya selepas didakwa cvrang dengan seorang wanita.

Terdahulu, Rossa berkata beliau tidak menafikan dakwa4n suaminya cvrang bersama wanita lain ketika menjawab persoalan itu daripada netizen di media sosial.

Rossa menerusi Instagram berkongsi mesej peribadi yang bertanya sama ada Rossa kini berada di Pulau Pinang menonton wayang bersama suaminya.

” Sesiapa yang ada ternampak saya di Pulau Pinang, itu bukan saya.

” Dua ‘mangkuk’ ini memang tidak akan mengaku. Lain kali jika ada ternampak, sila hantarkan gambar dan video mereka kepada saya.

” Itu lebih penting kerana mereka tidak dapat berlakon menjadi mngsa keadaan. Malah, ada kejadian yang berlaku selepas hari jadi anak,” katanya.

Rossa turut berkongsi satu lagi mesej di mana seorang individu mendkwa terserempak dengan suaminya bersama seorang wanita (dipercayai orang yang sama).

Sementara itu, Shuk ketika dihubungi Harian Metro memaklumkan dia sedang bersama keluarganya dan akan memberi maklum balas dalam masa terdekat.

Shuk dan Rossa mendirikan rumh tngga pada 20 Disember 2015 di Kampung Ulu Sapi, Beluran Sandakan, Sabah.

Shuk atau nama sebenarnya Mohammad Shukri Mohamed Sahar, 36, pernah berdepan kes serupa dengan wanita sama Julai tahun lalu.

Selepas cerita itu terbongkar, Rossa dikatakan pernah berbincang secara baik dengan wanita terbabit.

Shuk juga pernah membuat permohonan maaf secara terbuka kerana berlaku cvrang serta mendapat kemaafan daripada isterinya tahun lalu.

Namun, Januari lalu rumh tngga Shuk kembali bergolak selepas dia sekali lagi did4kwa berlaku cvrang oleh Rossa.

Hubungan pasangan itu kembali jernih selepas Shuk mengakui kesilapan dirinya yang cvrang dengan seorang wanita.

Untuk rekod, Shuk pernah menjadi peserta Raja Lawak Musim ke-5 dalam kumpulan Balas pada tahun 2011. Beliau juga bergandingan dengan Fendi dalam kumpulan tersebut.

Beliau memulakan kerjaya seni selepas memenangi tempat ketiga dalam program realiti komedi tersebut.

Antara pencapaian diraihnya termasuk memenangi trofi naib juara dalam program Juara Parodi, naib juara Maharaja Lawak Mega 2016, tempat kelima Super Spontan Superstar 2017 dan juara Bintang Bersama Bintang 2019.

Namanya tercalon dalam kategori Pengacara TV Popular, Artis Komedi Popular dan Penyampai Radio Popular di Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2017.

Berkahwin dengan Rossa, mereka dikurniakan dua orang anak perempuan iaitu Nur Qurratu Ain dan Nur Assyifatu Aimy.

Sumber:hmetr0

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: https://www.asiakini.com/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*