“awal Asaari, Didiklah Cara Btul Untuk Anak..” – Lara Alana Berpakaian Mnyambut Perayaan Budaya Barat, Ditegur Oleh Ntizen..

Menerusi halaman Instagram Lara, anak sulong pasangan selebriti terkenal tanah air, Awal Ashaari dan Scha Al-yahya berkongsi foto foto berpakaian seperti menyambut perayaan yang difahamkan budaya barat atau dikenali sebagai ‘Halloween’.

Sebelum ini, pencetus ummah, PU Syed telah berkongsi dengan masyarakat mengenai hukum menyambut perayaan yang dikenali sebagai ‘Halloween’.

Entri penuh PU Syed:

“Hukum menyambut Halloween atau berpakaian dan sebagainya bagi umat Islam adalah haram kerana terdapat unsur-unsur tasyabbuh yang tidak dibenarkan di dalam Islam.

Mudah-mudahan, dengan pencerahan ini dapat memberikan faedah dan manfaat dalam beragama dan diharapkan anak-anak muda kita dapat menghindarkan diri dari terjebak ke dalam kancah maksi4t ini. Wallahu a’lam.”

Menerusi komen pada foto yang dikongsi dalam halaman IG Lara, ada yang meninggalkan komen yang ditujukan pada Awal agar memberi tunjuk ajar pada anak nya agar tidak menyambut perayaan tersebut.

“Awal asaari, didiklah cara btul untuk anak..” – Netizen

Lihat juga apa kata orang ramai mengenai perayaan ini:

“Tp rmai influencers artis2 amalkan. Gila sgt bahaya sbb mereka ni slalu jdi tmpuan. Xde ke mufti2 kt malaysia ni tgur atau enforce apa2 undg2 syariah utk bnda ni..”

“Dh nyata har4m..asal ikut ,kn memang nk menempah tiket ke ner4ka je tu dgn dos4…”

“jangan la ikut cara k4fir..kan nabi dah cakap, kalau ikut sesuatu kaum, kita termasuk dalam kaum tu..simple kan…”

Sumber: IG Lara Alana & IG PU Syed

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber : https://www.dailyupdat20.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*