Kena Kec4m Marah Pngawal Keslamatan Sebab Tak JagaAnak. Ibu Tampil Jlaskan Cerlta Sbenar

PETALING JAYA – Seorang pengawal keselamatan yang bertugas di sebuah kawasan perumahan did.akwa dimarahi dengan kata-kata k.esat oleh seorang lelaki a.kibat menolak untuk menjaga anak mereka.

Sejak semalam tular di media sosial satu tangkap layar sebuah notis yang dikeluarkan oleh satu pengurusan sebuah kondominium di ibu kota yang memaklumkan ada seorang penyewa dikawasan mereka telah melakukan i.nsiden kacau ganggu terhadap pengawal keselamatan yang bertugas.

Notis asal yang dimuat naik Perbadanan Pengurusan Residensi Awani di Facebook mereka berserta tangkap layar insiden yang diambil dari CCTV di lobi aparment itu kemudiannya dikongsikan portal MyNewsHub di Twitter sehingga menjadi perdebatan hang4t netizen.

Dipercayai lelaki tersebut b.erang kerana pengawal keselamatan di kawasan itu tidak menjaga anaknya yang ditinggalkan di pos pengawal keselamatan kerana meronda kawasan perumahan itu.

Menerusi perkongsian video oleh Dobetter4Malaysia di laman sosial Facebook semalam, lelaki tersebut did.akwa bertindak sedemikian kerana disebabkan kecu4ian sendiri yang meninggalkan anaknya di pos keselamatan.

Berdasarkan video di Facebook, lelaki tersebut mem.aki hamun dan bertindak meng.ugut untuk membuat laporan polis kerana pengawal keselamatan menegur akan perbuatannya itu.

Susulan perkongsian video itu, rata-rata orang ramai berasa marah akan t.indakan ibu bapa tersebut kerana tidak berfikir panjang dengan meninggalkan anak mereka di pos pengawal.

“Kepimpinan melalui teladan, anak bagaikan kain putih untuk ibu dan ayah mewarnai, bagi mereka terutamanya di usia yang masih muda, setiap tingkah laku ibu dan ayah itu adalah betul dan berlandaskan ajaran agama,” kata Lua Ping.

“Pengawal itu di bayar gaji untuk jaga kawasan bukan untuk jaga anak orang, anak dengan isteri pun dia tinggalkan sebab nak kerja, ini kau pula yang lebih-lebih nak suruh dia jaga” jelas Kamarul Ariffin.

“Pengawal itu jalankan tugas untuk menjaga keselamatan persekitaran bangunan dan penduduk bukan tugas menjaga anak awak, kita sebagai ibu bapa harus bertanggungjawab atas anak sendiri,” ujar Siti Aishah.

Pihak pengurusan di kawasan itu dipercayai telah membuat laporan polis dan mengeluarkan satu poster memaklumkan seorang penyewa telah mem.aki hamun pengawal keselamatan serta membuat ugvtan selain cubaan melakukan kek.asaran fizikal pada pengawal tersebut.

Ibu Tampil Jelaskan

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: http://trendingsangat.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*