Wanita Ini N4ngis ‘Bre4kdown’ Pen4t Jaga Anak, Ded4h Mas4lah Depr3si Dalam Kalangan Suri Rumah

Anak anugerah yang tidak ternilai untuk ibu bapa. Amanah ini harus dijaga dan dididik dengan baik sehinggalah mereka dewasa. Namun, realitinya tidak semudah yang disangka. Oleh sebab itu, tidak mustahil ada dalam kalangan ibu yang mengalami depr3ssion.

‘Housewife’ alami depr3si

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Bunga Ayu Dewi (@bungaaayu)

Menerusi Instagram (IG), seorang wanita yang bergelar ibu berani tampil mended4hkan kebenaran yang jarang dipertonton kepada umum.

Dalam hantaran tersebut, wanita dikenali dengan nama Bunga Ayu Dewi mengakui mas4lah kemvrungan dalam kalangan suri rumah tangga benar-benar berlaku. Tidak dapat menahan air m4ta, Bunga menyatakan tugasan untuk mengurus anak kecil terutamanya sangat memen4tkan.

Menguatkan lagi kenyataan itu, pada tahun 2012 ada kajian yang mended4hkan golongan ‘housewife’ tercendurung untuk mengalami simptom depr3si berbanding wanita bekerjaya.

Dalam pada itu, Bunga turut mengingatkan kepada orang ramai agar tidak memperl3kehkan tugasan ‘housewife’ dan memandang ringan dengan mas4lah depr3si.

Menjengah di ruangan komen, penyanyi dan pengacara terkenal, Che Puan Sarimah Ibrahim turut memberi kata semangat kepada Bunga. Di samping itu, ruangan entri tersebut menjadi tempat di mana golongan ibu berkongsi pengalaman masing-masing.

Komen netizen:

Sumber: Instagram @bungaaayu

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: Oh Bulan

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*