“Jangan Jadi Lelaki D4yus” – PU Haris

Perkongsian pendakwah bebas Pencetus Ummah (PU) Haris Ismail menjadi perhatian ramai apabila mengingatkan kaum lelaki terutamanya suami untuk menjaga diri dan keluarga.

Menerusi entri itu, Haris berkata nukilan itu sekadar peringatan termasuk untuk diri sendiri agar tidak terjadi pada dirinya kelak. Kata suami kepada selebriti popular, Neelofa itu lagi, keadaan sekarang semakin par4h apabila ada adegan clvm atas alasan lakonan.

“Nukilan Haris Ismail. Ada masa nak baca silakan, jika tdak berminat, tak mengapa kerana peringatan untuk diri saya yang hina. Saja nak tulis sini semoga tidak terjadi pada diri yang hlna ini. Amin.

“Jangan dibiasakan pasangan kita berada mesra dengan wanita atau lelaki lain kerana itu adalah dila.rang dalam Islam.

“Hari ini apa yang berlaku sebenarnya memang pa.rah dalam masyarakat kita yang dikatakan lakonan sampai clum pun tdak mengapa, boleh diterima. Tapi apa kata agama?” soalnya.

Haris turut mengingatkan lelaki bergelar suami supaya tdak menjadi lelaki dayus yang hanya menutup sebelah mata sahaja apabila isteri dan anak-anak melakukan kemungkaran.

“Tersangat penting kita menjaga ahli keluarga, isteri dan anak-anak dengan sentiasa menjaga aurat, pergaulan mereka kerana ada tuntutan agama di situ.

“Jangan jadi lelaki dayus buat tdak tahu bila isteri pakai baju nampak dada, anak-anak pakai ketat. Kerana di akhirat nanti, jika bapa tdak menegur, akan dipersoal kelak,” katanya.

Dalam pada itu, Haris turut menyeru untuk mengubah pemikiran dengan tdak melakukan perkara yang ditegah dalam lslam biarpun ia sekadar lakonan.

“Ubah fikiran kita, jangan hanya kerana kita anggap itu (perbuatan mungkar) sebagai lakonan, jadi tidak mengapa.

“Jika hari ini depan mata kita orang buat kemungkaran dan kita berkata tdak mengapa kerana sekadar lakonan sahaja, adakah itu boleh diterima sebagai alasan? Mestilah tdak. Jangan biasakan mengiyakan orang berbuat d0sa, tkut kita terangkut sekali,” katanya.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber : Rotikaya

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*