Tay4ng badan ada t4tu. Baby Shima enggan cakap berlebihan. Apa yang penting tidak kacau hidup orang lain.

KUALA LUMPUR: Tidak berhenti menerima kritikan, penyanyi Baby Shima, 29, sekali lagi terpalit sensasi apabila didakwa memiliki tatu tulisan namanya pada bahagian dada.

Ia selepas bintang kelahiran Malaysia yang kini mencipta nama di negara seberang itu memuat naik hantaran videonya bersama selebriti media sosial, Ammar Nazhan dalam laman Instagram (IG).

Bagaimanapun, Shima atau Nor Ashima Ramli tidak mengiyakan atau menafikan, malah terus membiarkan warganet untuk membuat spekulasi.

“Bagi saya, bert4tu nampak cantik, tetapi saya enggan cakap berlebihan.

“Biarlah warganet menilai sebab kalau saya bercakap baik sekalipun tetap tidak diterima warganet.

“Jadi, saya buat apa yang saya suka. Apa yang penting, saya tidak kacau hidup orang lain,” katanya

Sementara itu, mengulas perancangan kerjaya di Indonesia selepas penularan COV!D-yang semakin reda, Shima berkata, dia masih menunggu pintu sempadan dibuka.

“Jujurnya, saya mahu pulang ke Indonesia secepat mungkin. Saya masih menunggu Indonesia membuka pintu sempadan dan membenarkan rakyat Malaysia masuk.

“Saya akan mengeluarkan single ciptaan Pasha Ungu untuk pasaran Indonesia, namun semua tergendala disebabkan penggambaran video muzik tidak dapat dilakukan.

“Saya terpaksa tunggu pulang ke Jakarta untuk menyiapkannya. Ini kerana Pasha sendiri akan mengarahkan video muzik berkenaan,” katanya.

Penyanyi kelahiran Masai, Johor itu berkata, dia bukan sekadar mahu menyambung perancangan kerjaya nyanyian yang tergendala, malah sudah hampir dua tahun tidak menjenguk rumahnya.

“Saya tidak tahu apa yang terjadi pada rumah apabila hampir dua tahun ditinggalkan tanpa penghuni,” katanya yang kini sibuk menyiapkan kerja terbengkalai ekoran Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) 3.0.

Selain itu, bekas finalis program D’Academy Asia musim ketiga itu juga sedang membuat persiapan memasuki studio merakamkan empat single ciptaan Ezra Kong, Harry Khalifah dan Achoi Floor 88 pada bulan depan.

Muat naik video di tiktok dengan pakai telekung. Sekali ada pula yang pertikaikan pasal solat. Tak boleh tahan ini respon dari Baby Shima.

Penyanyi Baby Shima mengakui berasa sangat kecewa dengan komen ditinggalkan oleh seorang individu di aplikasi TikTok yang mempersoalkan ibadah solatnya. Memetik penulisan Media Hiburan, individu berkenaan menyifatkan tiada gunanya untuk pemilik nama Nor Ashima Ramli menunaikan solat jika tidak menutup aurat dengan sempurna.

“Kalau orang bertutup litup bagai pun, fikiran kau tetap kotor” Menerusi sebuah perkongsian di Instagram, pelantun lagu Pura-Pura Bujang berkenaan memuat naik sebuah video memberi reaksi kepada komen individu tersebut.

“Semalam saya ada post satu content di TikTok. Lepas tu ada seorang mamat ni dia cakap, ‘Apa guna solat tapi tayang body’. Seakan-akan kau sorang je yang boleh solat dan kau boleh tentukan siapa yang sah dan tak sah solat.

“Disebabkan pemikiran kau yang selalu berfikiran kotor, kalau orang bertutup litup bagai pun, fikiran kau tetap kotor. Kau kutuk-kutuk aku tapi aku tengok kau punya following (Tik Tok) tu banyak dengan perempuan-perempuan tak menutup aurat,” ujarnya.

Tegur tak salah tapi…

Selain itu, Shima turut menegaskan bahawa memberi teguran bukanlah satu kesalahan tetapi ia perlu dilakukan dengan cara yang betul. “Cukuplah kau judge orang tu. Kau hanya tengok dari luarannya sahaja. Tapi kau tak tahu niat seseorang itu. Kau takkan tahu. Cuma Allah je tahu,” jelasnya lagi.

Perkongsian penyanyi berusia 29 tahun itu dibanjiri dengan kata-kata semangat serta nasihat daripada pengikutnya.

Terdahulu, Baby Shima berkongsi sebuah video memperlihatkan dirinya memakai telekung di aplikasi TikTok. Namun begitu, dia terkilan apabila menerima komen negatif daripada salah seorang individu yang mempertikaikan ibadah solatnya secara terang-terangan.

Sumber: Instagram Baby Shima

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Nora Danish Kongsi Gambar Bertudung Litup. Tapi Ini Pula Reaksi Dari Warganet Sampai Ada Yang Tegur Macam Ini.

“Dah pakai macam ni tolong jangan buka dah macam hari tu dedah aurat. Tolong sangat-sangat,” rayu warganet di Instagram ketika Nora Danish berkongsi fotonya anggun berbaju kurung dan bertudung litup.

Tiga keping foto memaparkan Nora penuh kudus itu kebanyakannya mendapat respon positif daripada peminatnya termasuk rakan selebriti.

Malah, ramai juga yang memuji kejelitaan Nora yang nampak lebih muda, tenang dan persis beberapa selebriti tanah air antaranya Mira Filzah.

“Ini barulah perempuan Melayu terakhir,” komen @abdkhalex.

“Cantiknya Nora pakai baju kurung, teruskan berpakaian macam ni barulah cantik,” puji @ismailabd581010.

“Macam anak dara.. cantik sangat,” tambah @darlinohana.

“Tentu hati rasa tenang kan pakai macam ni,” kata @rosilla_a.”Muka macam Mira Filzah pun ada, manis.. sejuk mata memandang,” kata @faridahesmin.

Namun, ada juga yang terus menasihati Nora untuk teruskan usaha menjaga aurat dan berpakaian sopan.

“Kejap buka kejap tutup, pening aku sebagai warganet. Korang jangan kritik aku cakap je, sebab cantik bila dia tutup, bila buka mata aku auto jadi sedih,” luah salah seorang pengguna di ruang komennya.

Difahamkan Nora terbabit dengan sesi fotografi jenama pakaian tempatan di beberapa lokasi di sekitar ibu kota.Malah, aksinya terhantuk tiang ketika cuba memanjat tebing bangunan Sultan Abdul Samad turut mencuit hati.

Terdahulu, aksi daring Nora ketika bercuti di pulau peranginan Langkawi, Kedah mendapat reaksi kurang menyenangkan daripada kalangan wargamaya.

Sumber: Gempak.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Harga Dia Sampai Boleh Beli Tanah Lagi Satu. Ramai Terkejut Bila Seseorang Ini Dedahkan Yuran Sekolah Anak Nora Danish.

Perkongsian pelakon cantik, Nora Danish yang menghantar anak sulungnya, Putera Rayqal ke sekolah berasrama penuh Kolej Tuanku Ja’afar semalam sememangnya mendapat perhatian ramai. Hantar anak sekolah berasrama diumur 12 tahun Mana tidaknya, tangisan Nora Danish ditepi cermin tingkap kereta sememangnya membuatkan warganet terutamanya kaum ibu memahami perasaan tersebut terutamanya perlu berpisah dengan anak tersayang.

Namun begitu, ramai tertanya-tanya sekolah mana yang mengambil kanak-kanak berusia 12 tahun untuk tinggal di sekolah berasrama. Jadi, seorang pengguna Facebook yang juga merupakan peguam telah merungkai ‘misteri’ yuran sekolah berasrama yang merupakan sekolah persendirian elit di Malaysia.

Yuran tahunan boleh beli tanah, kahwin baru

” Nora Danish hantar anak dia ke Kolej Tuanku Jaafar. Isteri aku tanya kat mana sekolah tu? Aku mula-mula fikir, oh, di SM Sains Tuanku Jaafar ke? Aku pun konfiden jawab, kolej tu di Kuala Pilah. Sekolah tu memang SBP yang terkenal dan budak-budak dia power. Tak lama lepas tu, isteri tanya lagi, memang biasa ke budak Darjah Enam masuk? Sebab anak Nora Danish tu baru Darjah Enam. Huh? Aku pun cepat-cepat Google. La… Memang ada rupanya Kolej Tuanku Jaafar. Letaknya di Mantin. Ianya sebuah sekolah persendirian yang berkelas tinggi. 23 tahun hidup kat Negeri Sembilan, baru aku tahu ada sekolah ni.

Menurut pengguna Facebook itu, dia agak terkejut apabila mengetahui yang yuran tahunan di KTJ untuk sekolah menengah mampu membeli tanah dan bagi sekolah rendah pula seakan boleh menanggung seorang lagi isteri.

” Aku saja tengok yuran dia. Mana tahu, rezeki anak-anak masuk sekolah tu. Sekali, mak oi…. Yuran tahunan sekolah menengah dia boleh buat beli tanah. Yang sekolah rendah, boleh kahwin lain dua kali! Pehhh. Basically yuran dia macam ni: Sekolah Rendah: Pendaftaran- RM350, Kemasukan- RM3000, Tahun 1 & 2- RM30,360/setahun, Tahun 3 & 4- RM34,320/setahun dan Tahun 5 & 6- RM39,690/setahun.

Yuran ‘after school care’ iaitu jam 3.45pm-5.00pm- RM12,000/setahun. Sekolah menengah: Pendaftaran- RM350, Kemasukan- RM5000, Deposit- RM25,000, Tak duduk asrama: RM59,700/setahun, Duduk asrama: RM87,000/setahun, Form 6: RM89,400/setahun

Takpelah, anak-anak sekolah biasa pun dah syukur

Walau bagaimanapun ,dia berfikiran positif dengan rezeki setiap orang itu berbeza. Mufarwa Farid juga sedar yang dia tidak mampu mebiayai bayaran yuran semahal itu namun berharap anak-anak dapat mendoakannya supaya suatu hari nanti mampu menyekolahkan mereka di sana.

” Setelah membaca kesemua yuran ini, terkenang aku dengan baki akaun bank yang ada sekarang. Terkenang juga jumlah hutang bank yang nak dekat sama dengan yuran tahunan sekolah ni. Takpalah anak-anakku. Sekolah je lah kat sekolah biasa. Tapi, doa-doa lah rezeki abah kau dapat sekolahkan kau di sini. Mana lah tahu, 5-6 tahun lagi dah mampu. Dapatlah kau orang sekolah kayangan macam ni. Silap-silap, mak baru pun kau orang dapat time tu. Ok ni gurau (kena clarify benda ni gurau). Yang penting, doakan lah bapak korang ni ya, anak-anak..” tulis beliau.

Perkongsian Mufarwa itu telah mendapat respon yang pelbagai daripada warganet. Rata-rata terkejut dengan bayaran yuran tersebut namun tdak berasa heran kerana setiap orang mempunyai kemampuan yang berbeza. Namun, mereka lebih tertarik dengan ‘gurauan’ berkenaan bini baru yang dilontarkan oleh pengguna Facebook itu yang dilihat agak ‘berani’ walaupun telah menjelaskan hal tersebut hanyalah satu candaan. Sumber:Empire Dunia

Tidak Tahu Bagaimana Mahu Melaluinya. Nora Danish Tidak Dapat Mengawal Sebak Berpisah Dengan Anak Sulung.

Pelakon Nora Danish gagal mengawal emosinya ketika menghantar anak sulung, Putra Rayqal Ramli Rizal Ashram, 12, ke sebuah sekolah swasta berasrama penuh, semalam. Menerusi hantaran di Instagramnya, Nora atau nama sebenarnya Nora Mohd. Danish Hanif, memberitahu Rayqal akan menyambung persekolahannya di Kolej Tuanku Ja’afar yang terletak di Mantin, Negeri Sembilan. Di dalam video pendek yang dimuatnaik olehnya, Nora juga dilihat sebak dan menangis sambil memeluk erat anaknya ketika berada di asrama. Pelakon yang popular dengan drama Puteri itu turut meluahkan kerinduannya terhadap Rayqal menerusi hantaran Instagram yang lain.

Mommy akan sangat merindui kamu. Mommy tidak tahu bagaimana mahu melaluinya, tetapi Mommy harus menjadi kuat sayang.

Sekadar info, Rayqal merupakan satu-satunya cahaya mata daripada perkahwinan pertamanya dengan Jejai. Mereka bagaimanapun berpisah pada 10 Julai 2008 selepas dua tahun mendirikan rumah tangga. Sumber: beautifulnara.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber :  https://erakini.bbn.my/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*