PDRM Tampil Ddah Identiti Sebnarnya Indivldu Lepas Tular Vldeo S0lat Tngah Jalan

PETALING JAYA – T.indakan anggota polis trafik tidak mengang.gu seorang lelaki yang sedang solat di tengah jalan raya sehingga menyebabkan kesesakan lalu lintas dipercayai berlaku di Jalan Kuching semalam telah mendapat pujian orang ramai.

T.indakan anggota tersebut yang berdiri dibelakang lelaki itu sambil mengarahkan kereta-kereta di jalan raya supaya terus bergerak agar tidak menyebabkan kesesakan lalu lintas.

Menerusi sebuah video berdurasi 29 saat, lelaki itu sedang solat di atas jalan raya dengan tidak menghiraukan keadaan sekeliling sambil di pantau oleh anggota-anggota polis trafik yang berada di situ.

Video berkenaan mendapat lebih 162,000 tontonan dan dihujani lebih 2,300 komen di media sosial Facebook.

Salah seorang pengguna Roshahan Soltan berkata, walaupun yang solat di tengah jalan itu orang tetapi t.indakan anggota polis yang tidak memberhentikan solat lelaki itu harus diberi pujian.

Siapa Sebenarnya Individu Tersebut

Lelaki yang melaungkan azan dan bersembahyang di tengah jalan sehingga menyebabkan kesesakan lalu lintas di Jalan Ipoh semalam didapati telah melarikan diri dari wad p.sikiatri, H.ospital Selayang.

Ketua Jabatan S.iasatan dan Penguatkuasaan Trafik, ACP Sarifudin Mohd Salleh berkata, lelaki dalam lingkungan umur 30-an itu sedang menerima r.awatan di h.ospital tersebut.

Beliau berkata, anggota JSPT Kuala Lumpur yang sedang membuat rondaan telah menerima maklumat berkaitan dengan kesesakan di Jalan Ipoh.

“Sampai ke tempat keja.dian mereka mendapati seorang lelaki sedang berdiri di tengah jalan sambil melaungkan azan dan bersolat. Anggota bert.indak memujuk lelaki tersebut dan membawanya ke stesen minyak Shell berhampiran untuk tujuan menenangkannya.

“Lelaki tersebut juga memakai gelang putih yang menyerupai gelang h.ospital,” katanya menerusi kenyataan.

Tular di media sosial baru-baru ini, video berdurasi lebih kurang 30 saat memaparkan seorang lelaki sedang bersolat di atas jalan raya sambil tidak menghiraukan keadaan sekeliling.

Kejadian berlaku semalam, 13 Oktober jam 3.35 petang di Jalan Ipoh, berhampiran Shell Taman City menghala ke pusat bandar.

Anggota polis trafik yang berada di situ terpaksa memantau lalu lintas yang sesak gara-gara t.indakan lelaki tersebut.

Mengulas lanjut Sarifudin bekata, selepas menenangkannya, lelaki itu dihantar ke h.ospital untuk mendapatkan r.awatan selanjutnya.

Kredit : MG

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: http://trendingsangat.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*