Ya Allah. Sesuatu Terjadi Dekat B0b Lokman, P0hon D0a Orang Ramai

Kuala Lumpur: Penulis lirik dan pelakon, Bob Lokman, 57, kini menerima r.awatan lanjut di Unit Penjagaan K.oronari (CCU) Hospital Sultanah Bahiyah, Alor Setar, Kedah, sejak empat hari lalu.

Bob atau nama sebenarnya Mohd Hakim Lokman berkata, dia dimasukkan ke CCU h.ospital berkenaan berikutan jantungnya di bahagian atas bergerak terlalu laju dan tidak stabil.

“Selepas menunda beberapa kali temujanji dengan doktor sebelum ini berikutan k.es C0vid 19 yang tinggi, saya datang membuat pemeriksaan susulan di h.ospital minggu lalu.

Pemeriksaan doktor mendapati jantung saya di bahagian atas bergerak terlalu laju dan tidak stabil. Jadi, saya perlu dimasukkan ke CCU untuk pemantauan sepenuhnya sehingga stabil semula,” katanya.

Penulis lirik lagu Isabella ini juga memohon orang ramai mendoakan kesihatannya agar sembuh semula dan dibenarkan pulang ke rumah segera kerana isteri dan anak-anaknya menetap di Kota Bharu, Kelantan.

“Mohon doakan kesihatan saya sembuh semula. Saya minta maaf dan nak ucapkan terima kasih kepada anda semua yang mendoakan saya. Hanya Allah saja mampu membalas.

“Saya sepatutnya sudah dimasukkan ke CCU di h.ospital ini enam minggu lebih awal, tetapi disebabkan penularan C0vid 19 maka ia ditunda dan sekarang tak boleh lagi kerana pergerakan jantung saya terlalu laju,” katanya.

Menerusi laporan pada 19 September lalu, Bob berkata, dia juga akur keadaan kesihatannya sudah tidak sepenuhnya pulih seperti dulu kerana ada masa dia sihat dan kadangkala s.akit.

Katanya, soal s.akit nak datang memang tak boleh dijangka. Kalau kurang sihat pun, biasanya dia akan mengalami m.asalah pernafasan kerana sesak nafas disebabkan air berlebihan dalam paru-paru dan dia kena tahan minum air tetapi perlu buang air kecil dengan kerap.

Terdahulu, Bob yang sebelum ini mengalami m.asalah jantung selamat menjalani pemb.edahan membetulkan degupan jantung iaitu C.ardiac R.esynchronization Therapy & Defibrillator (CRTD) di h.ospital yang sama pada awal Disember tahun lalu.

“Saya ucapkan terima kasih kepada semua yang sudah membantu menghulur sumbangan dan saya juga mohon maaf kepada semua di atas kes.ilapan dan kes.alahan dalam kerjaya seni saya.

Maafkan segala d.osa saya sekiranya sudah membuat anda semua m.arah, b.enci dan tidak suka pada lawak dan lakonan saya ketika aktif dahulu,” katanya.

Bob yang turut menghidap beberapa peny.akit k.ronik lain memaklumkan memang rutin bulanannya menjalani pemeriksaan kes.ihatan di h.ospital.

Katanya, kos ubat-ubatannya setiap bulan mencecah RM 700 dan dia bersyukur masih ada rakan-rakan, pihak berkaitan dan badan bukan kerajaan (NGO) seperti M.uslim Care Malaysia menghulurkan b.antuan.

Menurut Bob, bagi menyara keluarga ketika ini dia bergantung kepada pendapatan hasil jualan tempahan makanan yang disediakan isterinya, Relawati Daud.

Kredit : HMetro

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber : https://aud1r8.com/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*