Terpaksa ‘boh0ng sunat’, Azri ded4h alasan apa dia pakai kat Ellie masa dapatkan v4ksin

Demi menjaga keharmonian rumah tangga, pelakon Azri Iskandar berkata, dia terpaksa berb0h0ng kepada isterinya Ellie Suriati Omar semasa mahu mendapatkan suntik4n v4ksin C0v!d.19.

Apabila ditanya alasan untuk keluar mendapatkan suntik4n itu, kata Azri, dia memberitahu Ellie yang dia mahu ke bengkel.

“Ellie sangat terkejut apabila mengetahui saya dah lengkap dua dos v4ksin C0v!d.19. Selama ni saya sering jawab ‘tak’ saja apabila ditanya mengenai v4ksin walaupun sebenarnya saya dah cucvk (ambil v4ksin).

“Dia tahu hanya selepas saya memaklumkan kepadanya yang saya akan jalani penggambaran.

“Semasa nak pergi pusat v4ksin tu pun saya cuma bagitahu Ellie yang saya nak pergi ke bengkel hantar anak,” katanya kepada Malaysiakini.

Pemilik nama penuh Azri Iskandar Zulkiffly Iskandar itu mengakui, dia sebenarnya tidak pasti bagaimana hendak menjelaskan situasi sebenar kepada isterinya itu yang memang lantang bersuara mengenai suntik4n v4ksin C0v!d.19.

Kata Azri, jika tidak mendapatkan suntik4n v4ksin, dia akan hilang punca untuk mencari nafkah buat keluarganya kerana kerajaan menggariskan syarat itu kepada penggiat industri kreatif sebelum boleh mereka menjalani sebarang penggambaran.

“Sebelum ni dia (Ellie) asyik bising pasal antiv4ksin. Saya pula terpaksa ambil v4ksin. Jika tak ambil, tak boleh bekerja.

“Saya pun takut nak ambil v4ksin tu sebenarnya. Tapi dah terpaksa, kenalah ambil juga,” katanya.

Selepas mendapatkan suntik4n tersebut, kata Azri, dia bersyukur kerana ditawarkan bekerja dengan Skop Productions Sdn Bhd untuk drama lapan episod berjudul Kuasa terbitan Astro.

Azri berkata, dia pergi ke pusat pemberian v4ksinasi bersama anak ketiga daripada perkahwinannya yang terdahulu, iaitu Nur Anis Mastura, 26. Dia selesai menerima suntik4n kedua pel4li itu pada 26 Ogos lalu.

“Dia ketua keluarga kena cari nafkah”

Bercerita tentang hal itu kepada mStar, Ellie, 51, yang lantang menolak v4ksin buat masa ini berkata dia terpaksa akur dengan tindakan suaminya itu.

“Azri dah v4ksin, dah dua dos. Dia buat tu pun tak cakap dengan saya.

“Pada saya… saya pun tak nak berg4duh kerana itu pilihan dia. Tak apa la, tak ada berg4duh kat rumah,” katanya ketika dihubungi mStar.

Azri Iskandar terkpaksa menerima v4ksin demi tuntutan kerja.

Sebelum ini mStar melaporkan selain Ellie dan Azri, dua anak mereka yang berusia 17 dan 12 tahun turut enggan menerima sun.tikan v4ksin C0vid-19 atas sebab-sebab keselamatan dan kesihatan.

Mengulas lanjut tentang tindakan Azri, Ellie berkata dia rasional berkaitan hal itu kerana suaminya perlu keluar bekerja mencari nafkah untuk mereka sekeluarga.

Tambahan pula sebagai pelakon, mereka perlu memenuhi syarat lengkap dua dos v4ksin sebelum dibenarkan terlibat dalam mana-mana produksi.

Harap ada ruang berbincang

“Dia tak happy dengan perkara ni (v4ksin). Tapi sebab dia ketua keluarga, kena cari nafkah.

Jika dia jatuh sakit saya akan jaga dia sebab dia suami saya dan teruskan makan makanan sunnah. Saya tak mahu keluarga jadi berpec4h sebab keputusan ni,

“Sebab itu dia buat ni diam-diam tanpa beritahu saya… tahu-tahu je dah dua v4ksin.

“Jika dia jatuh sakit saya akan jaga dia sebab dia suami saya dan teruskan makan makanan sunnah. Saya tak mahu keluarga jadi berpec4h sebab keputusan ni,” katanya.

Ellie sebelum ini mengakui dia menemani dua orang anaknya, iaitu Azrell Omar, 17, dan Nur Azreen, 12, membuat laporan polis pada 30 Ogos lalu atas alasan mahu mempertahankan hak mereka menolak suntik4n v4ksin C0vid-19 yang mahu dilaksanakan kerajaan terhadap pelajar.

Turut hadir membuat laporan, seorang lagi rakan Azrell yang juga berusia 17 tahun.

Pengarah, pelakon dan penulis skrip itu malah berkata dia tidak teragak-agak untuk memberhentikan kedua-dua anaknya daripada meneruskan persekolahan sekiranya kerajaan memaksa pelajar mengambil v4ksin.

Sementara itu, ditanya soal anak-anaknya yang mungkin terpaksa berhenti dari persekolahan akibat menolak v4ksin, Azri berkata, mungkin masih ada ruang untuk dia berbicara mengenai hal itu bersama Ellie.

“Saya berharap boleh berbincang dengan Ellie pasal persekolahan anak-anak. Mungkin di kemudian hari, Ellie juga akan terbuka hati untuk ambil v4ksin terutama bila keadaan sudah terpaksa.

“Saya harap dia akan berfikir panjang,” katanya yang enggan mengulas lebih lanjut mengenai perkara itu.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: http://trendingsangat.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*