Persoal W4nita Tak Tvtup Aur4t? Video G4dis Berpvrdah Ini Buat Ramai ‘Bitt3r’

Tindak4n seorang gadis yang menghasilkan satu video di aplikasi TikTok mengundang kecam4n dalam kalang4n warganet apabila did4kwa mempersoalkan mengenai aur4t wanita lain.

Seorang pengguna laman Twitter, @317b48 memuat naik semula rakaman video tersebut memaparkan gadis itu bertanya kepada kaum lelaki adakah teman wanita mereka tahu menutup aur4t dengan sebaiknya.

“Rasa nak l3mpang niqabis macam ni”

“Awek kau cantik? Pandai tutup aurat tak? Tak?? Lemah..,” kata suara itu yang dijadikan sebagai bunyi latar belakang video tersebut.

Video berdurasi 10 saat itu kemudian memperlihatkan beberapa keping gambar gadis berkenaan yang membawa gaya penampilan berpurdah serta pakaian labuh menutup aur4t.

Bagaimanapun, perkara tersebut kurang disenangi oleh segelintir netizen yang mend4kwa seolah-olah sengaja ‘d0wngrade’ atau merendahk4n martabat kaum wanita yang belum m3nutup aurat dengan sempurna.

Netizen berpendapat, dia tidak sepatutnya bersikap riak kononnya ‘terpaling’ muslimah dengan membandingkan penampilan dirinya sendiri dengan wanita yang tidak menutup aurat.

Selain itu, segelintir individu juga menasihati gadis berkenaan agar m3mperbetulkan niat dan tujuan sebenar apabila berpurdah kerana penampil4n itu bukan berdasarkan fesyen atau trend semata-mata.

Terp4ksa ‘report’ akaun TikTok dia, r0sakkan imej orang berpurdah

Dah bertutup tapi tay4ng sana sini apa guna?

Betulkan niat, bukan sebab fesyen

Alhamdulillah, tapi perlu ke ‘downgrade’ orang?

Dia kalis dosa ke?

Perangai tu ‘tutvp’ sekali

Tidak cukup dengan itu, ada juga mempersoalkan mengenai suara latar belakang video terbabit. Adakah milik gadis tersebut atau dia sekadar menggunakan suara latar daripada video orang lain?

Bukan ‘sound’ dia tu

Macam dia punya? Aku tahu suara dia macam mana…

Tidak dapat dipastikan mengenai kesahihan pemilik suara itu. Namun tinjauan mendapati, akaun TikTok gadis berkenaan sudah bertukar ke mod priv4si.

Sumber:Twitter @317b48

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber : www.klmetro.pw

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*