“Doakan saya tidak ditidurkan” – Aishah terkejut 0ksigen turun mendad4k

KUALA LUMPUR: Penyanyi, Aishah berdepan detik cem4s apabila tahap 0ksigen dalam badan turun mendad4k selepas tiub pernaf4san dibuka seketika, hari ini.

Jelas penyanyi Janji Manismu ini, pagi tadi pihak hospital cuba membuka tiub tersebut apabila paras 0ksigen dilihat stabil. Bagaimanapun, selepas dia ke tandas dan kembali ke katil, 0ksigennya turun dengan mengejut.

Aishah atau Wan Aishah Wan Ariffin, 56, berkata, dia juga berasa bimbang tatkala melihat ada pesakit lain dibawa ke wad khas untuk ditidurkan.

“Ya Allah ment4l tidak kuat hari ini, bila melihat pesakit depan saya dibawa naik untuk di intubate (ditidurkan). Pagi tadi tahap 0ksigen saya 98, mereka cuba nak buka 0ksigen.

“Tapi bila ke tandas dan balik ke katil, paras 0ksigen terus turun mendadak ke 88, terpaksa pakai 0ksigen semula baru naik semula ke 95. Ya Allah teman-teman semua tolong doakan saya tidak sampai ke situ (ditidurkan).

“Saya takut dan masih banyak tanggungjawab pada keluarga yang belum selesai, anak-anak saya banyak lagi hal yang tidak selesai. Saya sangat mengharapkan doa kawan-kawan, ampunkan d0sa-d0sa saya sekiranya pernah terkasar kata dan sebagainya,” luah Aishah di Instagramnya.

Sebelum ini, Aishah dilaporkan p0sitif C0v!d.19 selepas menjalani ujian calitan (RTK) di sebuah pusat perubatan swasta.

Isnin lalu, Aishah dikejarkan ke Hospital Ampang berikutan paras 0ksigen menurun kepada 92 peratus.

Dah Tak Larat Nak Jawab

I sgt menghargai doa dan segala messages of care.Tp sekrg I dah tak larat nak jawap.Mintak maaf sgt,utk family and friends terdekat boleh refer to my sons Armand or Azhad.Or boleh hubungi my @aishahfcff_official Perlukan rest

Terdahulu Aishah atau nama sebenarnya Wan Aishah Wan Ariffin, 56, telah memuat naik sebuah video menerusi akaun Instagramnya yang menunjukkan dia sedang melakukan ujian calitan di rumahnya.

“C0v!d p0sitif, tolong doakan kami,” tulisnya ringkas dalam Instagram.

Dalam pada itu Aishah yang cuba dihubungi Kosmo! bagaimanapun pun tidak dapat menjawab panggilan telefon kerana keadaan kesih4tannya yang tidak mengizinkan.

“Saya tidak larat untuk jawab telefon. Sekarang, saya sedang tunggu doktor datang untuk membuat penilaian sama ada saya boleh kuar4ntin di rumah atau perlu dirawat di pusat kuar4ntin,” tulisnya menerusi WhatsApp.

Menerusi video yang dimuat naik dalam Instagram, keadaan Aishah terlihat meng4h dan agak lem4h.

Malah ketika pemeriksaan kesihatan dilakukan sebelum dibuat ujian calitan oksigen Aishah juga tidak berada pada tahap normal.

“Saya memang sudah ada peny4kit as.ma dan sekarang mempunyai gej4la seperti demam panas dan semput. Doakan saya supaya kuat dan cepat sembuh,” mohon Aishah.

Dalam pada itu, suaminya disahkan neg4tif manakala, dua anak lelakinya Armand Azhari, 28, dan Azhad Ahlami, 23, masih menunggu keputusan ujian calitan.

“Anak-anak akan dapat keputusan ujian calitan esok. Harap mereka neg4tif.

“Alhamdulillah, suami saya disahkan neg4tif, maknanya setakat ini saya seorang sahaja yang positif C0vid dalam keluarga kami,” kata penyanyi Janji Manismu itu.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: http://trendingsangat.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*