[Terkini]’SeIamat JaIan Lans KpI Azrin..’ Akhlrnya Jsad Ditemui Pada Hari Ke-3 Pncarian.

Maran : Selepas 3 hari pncarian, akhirnya myat Ians K0peral Mohamad Azrin bin Mohamad Isa ,telah ditemui di Kg Seren.gkam Maran Pahang.

إنا لله وإنا إليه راجعون

‎‏‎اللهم اغفر له وارحمه وعافه واعف عنه

Allahyrham merupakan angg.ota Tlnjau dari pasukan Kompeni PANDURA (Para) yang Iemas dan hiIang ketika menjalani latihan p.enyusupan menyebe.rangi Sungai Pahang bagi Eksesais PARA PREDAT0R Siri 1/2021 di Kawasan Am, B.era, Pahang.

Semasa kejadian, anggo.ta sedang melaksanakan Fasa Latihan Taktikal Menyebe.rangi Sungai di sekitar kawasan Kampung B.atu Bor. Kejadian berlaku pada 29 Ogos 2021 jam 4.40 petang.

TDM telah mengge.rakkan angg.ota 0perasi dan menyeIamat namun tlada penemuan sehingga kini, 0p $AR bersama pihak Jabatan Bomba dan PenyeIamat Malaysia (JBPM) Zon 2 Pahang telah dilaksanakan di tempat kejadian pada 29 Ogos 21 jam 4.50 petang.

Op SAR ini turut juga dibantu pihak PoIis Diraja Malaysia (PDRM), Angktan Pertah.anan Awam Malaysia (APM) dan orang kampung di kawasan di mana mngsa kali terakhlr dilihat.

Semalam Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah bert1tah kerajaan akan menjaga kebajikan isteri dan anak tunggaI anggo.ta tntera yang dipercayai Iemas di Sungai Pahang dekat Kampung Batu Bor di sini kelmarin.

Baginda bertitah demikian kepada isteri Lans K0peral Mohamad Azrin Mohamad,27, iaitu Nur Aqila Safuan,22, selepas baginda selesai mence.mar duli menaiki bot mencari mangsa di sekitar lokasi kejadian di Sungai Pahang berhampiran Kampung Bohor Baru di sini.

Baginda turut menasihatkan Nur Aqila yang mempunyai seorang anak berusia sembilan bulan serta keluarga terdekat supaya bersabar menerima du.gaan b.erat yang sudah ditentukan Allah.

Disamping itu, baginda menitahkan supaya diadakan solat hajat agar usaha pencarian berjalan lancar dan mngsa dapat ditemukan.

Terdahulu baginda diiringi Panglima Tntera Darat Jneral Tan Sri Zamrose Mohd Zain menaiki bot menyu.suri Sungai Pahang lebih satu jam bersama pasukan penyel4mat.

Kelmarin seorang anggo.ta tentera Lans K0peral Mohamad Azrin Mat Isa,27, yang menjalani latihan taktikal Eksesais Para Predat0r hiIang selepas terjtuh ke Sungai Pahang ketika cuba menyeberangi sungai berkenaan dekat Kampung B.atu Bor di sini.

Dalam kejadian kira-kira jam 4.40 petang itu m4ngsa yang merupakan ang.gota 10 Br1ged Para sedang melaksanakan fasa latihan taktikal menyebe.rang sungai.

Al fatihah.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: mt via DBONGKAR

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*