Tiga Pelajar Buat Lap0ran P0lis TakNak Ambik Vaksln Rupanya Anak Pelak0n Terknal

Ampang: Dua remaja lelaki dan seorang kanak-kanak perempuan membuat lap0ran polis bagi menyatakan hak mereka untuk menolak s.untikan v.aksin yang akan dilaksanakan kerajaan terhadap pelajar.

Pelajar, Azrell Omar Azri Iskandar, 17, berkata, dia membuat keputusan untuk membuat lap0ran polis kerana tidak mahu mengambil v.aksin atas alasan bimbang sekiranya berlaku perkara tidak diingini terhadap dirinya.

“Apa yang berlaku terhadap saya selepas menerima v.aksin, semuanya atas tanggung4n saya sendiri. Justeru itu, saya berhak menolak daripada menjadi bahan eksperimen dengan dic.ucuk v.aksin.

“Saya pelajar yang sihat tubuh badan dan tidak sanggup mengambil sebarang r.isiko yang boleh mendatangkan mud4rat terhadap tubuh badan saya melalui s.untikan v.aksin ini yang masih lagi di tahap ujian klinikal.

“Saya tak sanggup mempertaruhkan n.yawa saya untuk ujian klinikal ini kerana ada pelbagai kaedah menceg4h C0v1d 19 iaitu melalui cara perubatan ho.meopati holistik, makanan sunnah yang keluarga saya amalkan bagi menc.egah penularan C0v1d 19,” katanya.

Dia berkata demikian ketika ditemui selepas membuat l.aporan polis bersama adik perempuannya, Nur Azreen Omar Iskandar Azri Iskandar, 12, dan rakannya Muhammad Hanif Haikal Jeffery, 17, di Balai Polis Taman Melawati, di sini, hari ini.

Azrell Omar serta adiknya ditemani ibu mereka yang juga pelakon, Ellie Suriaty Omar ketika membuat l.aporan polis berkenaan.

Katanya, dia ada menerima borang daripada gurunya untuk mendapatkan v.aksin dua minggu lalu.

“Dalam borang berkenaan, kami (pelajar) diberitahu bahawa tiada siapa yang akan bertanggungjawab sekiranya berlaku im.plikasi akibat pengambilan v.aksin. Setakat ini, mereka tidak memaklumkan ada t.indakan lanjut akan dikenakan sekiranya tidak mengambil v.aksin,” katanya yang memaklumkan semua ahli keluarganya belum mengambil v.aksin sehingga kini.

Menurutnya, tiada mana-mana individu memaksanya membuat l.aporan itu yang dibuat atas kewarasan sendiri selepas menilai maklumat diperolehinya.

“Saya ambil semua maklumat berkaitan v.aksin dan C0v1d 19 daripada Internet termasuk membaca berita dari luar negara selain maklumat daripada ibu saya, ahli keluarga serta kenalan.

“Dari situ saya menilai sendiri maklumat diperoleh dan membuat keputusan untuk menolak dis.untik v.aksin,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ampang Jaya Asisten Komisioner Mohamad Farouk Eshak ketika dihubungi mengesahkan pihaknya menerima l.aporan dibuat individu berkenaan.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: http://trendingsangat.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*