TMJ ded4h kenapa 396 guru di Johor enggan div4ksin

Johor Bahru: Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Ibrahim bertitah hanya 396 guru di negeri ini yang enggan mengambil v4ksin C0v!d.19 kerana r4gu-r4gu untuk mengambil suntik4n.

Tunku Ismail menerusi muat naik di akaun Facebook baginda bertitah, baki 383 guru mengambil pendirian untuk men4ngguhkan pengambilan v4ksin buat masa ini manakala sebilangan guru lagi bersetuju mendaftar untuk mengambil suntik4n.

“Berbanding jumlah awal 779 guru yang dilaporkan engg4n div4ksin di negeri ini, hanya 396 yang engg4n mengambil v4ksin berikutan keraguan terhadap suntik4n berkenaan.

“Baki 383 guru lagi mengambil pendirian untuk menangguhk4n pengambilan v4ksin buat masa ini kerana mempunyai al4han, meng4ndung atau keadaan kesihatan yang tidak mengizinkan.

“Manakala sebilangan guru lagi kini bersetuju mendaftar untuk mengambil v4ksin,” titah baginda.

Pertemuan bagi membincangkan isu berkenaan diadakan di Bangunan Sultan Ibrahim, Bukit Timbalan di sini yang turut dihadiri Setiausaha Kerajaan Johor, Datuk Azmi Rohani; Pengarah Kesihatan Johor, Datuk Dr Aman Rabu; Timbalan Setiausaha Kerajaan Johor (Pengurusan), Datuk Yahya Ahmad dan Timbalan Mufti Johor, Datuk Ahmad Faisal Mohamed.

Manakala Mufti Johor, Datuk Yahya Ahmad menyertai pertemuan berkenaan secara maya.

Terdahulu, Tunku Ismail bertit4h, baginda sudah mendengar ulasan daripada guru yang hadir mengenai isu yang mereka hadapi berhubung penangguh4n mengambil v4ksin itu.

TMJ Bagi Nasihat

“Dalam perjumpaan itu juga saya berkongsi info mengenai program v4ksinasi di Johor dan situasi terkini p4ndemik C0v!d.19 di negeri ini.

“Saya berharap guru-guru ini sedar tanggungjawab mereka untuk sentiasa mengenengahkan pembangunan modal insan dengan menjadi teladan yang baik.

“Saya berharap mereka akan mengambil v4ksin sebelum sekolah dibuka semula demi memastikan kesihatan dan kesejahteraan rakyat,” katanya.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: http://limauasamboi.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*