“Tgk ni sengih-sengih, tp keluar air mata..” – Shuib kongsi Telatah Anak Anknya.

Seperti biasa, adat dalam hubungan kekeluargaan, adik beradik itu ibarat air yang dicinc4ng tidak akan pvtus. Hubungan seibu dan sebapa kekal abadi sehingga akhir hay4t.

Begitulah adat hidup dunia, jika ada perselisih4n faham, hendak lah dibetulkan dengan cara yang baik. Didikan ibu dan bapa pada awal usia mereka sangat penting untuk menjamin keharmonian dan keakraban.

Menerusi entri terbaru Shuib dalam halaman IG sitisarahraissudin, beliau menulis ringkas kapsyen:

Anak oh anak ?

Biasa la tengah main elok-elok boleh ga.duh, bila tak jumpa, tahu rindu pulak ? Semoga jadi anak-anak soleh dan solehah buat daddy & ar.wah ibu yaa

Video Dibawah:

Komen komen daripada netizen:

Terdahulu, menerusi kosmo, Shuib memberitahu anak kedua, Dzahira Talita Zahra, 8, dan ketiganya, Ariq Matin, 6, kerap bertanya tentang ar.wah sebelum tidur.

“Sebelum tidur, kadang-kadang Talita akan menyoal kenapa ibu lama sangat di syurga kerana mereka pernah berjanji nak berjalan, tidur dan berkongsi alat solek sama-sama.

“Mahu atau tidak, saya perlu menceritakan perkara sebenar. Jika tidak mampu nak menjawab, hanya air mata saja jawapannya,” kata pemilik nama lengkap Shahmira Muhamad, 37, itu.

“Uwais sudah faham situasi sebenar dan dialah jadi penenang kepada adik-adiknya. Matin yang paling kerap bertanya secara men.gejut manakala Talita jenis tunjuk em0sinya ketika se.dih.

“Allah Maha Besar. Dia ambil bidadari saya dan gantikan dengan anak sulung yang memang mir1p seperti ar.wah ibunya termasuklah perangainya,” katanya lagi.

“Sepanjang 17 hari selepas pe.mergian Allahyarh4m, bukan satu perjalanan yang mudah. Allah beri du.gaan, tapi berkat doa daripada semua orang, saya lalui dengan baik ketika ini.

“Tip.ulah saya tidak se.dih kerana saya tetap manusia biasa tetapi syukur Tuhan telah kurniakan satu kekuatan demi anak-anak.

“Saya sangka semuanya semakin okey tetapi rupa-rupanya rindu itu makin berat tetapi reda semakin bulat. Semoga Allah terus memeluk ar.wah,” katanya lagi.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: Kosmo

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*