“Saya Tak Akan Pakai ‘Lamp1n’ Itu” – Bek4s Ratu Cantik Malaysia Banga Tay4ng Tak Pakai Mask Kat Tempat Awam

Meskipun hanya dinobat sebagai ratu cantik Miss Universe Malaysia, namun sudah pasti segala tindak-tandvk mereka akan menjadi perhatian ramai.

Umum mengetahui bahawa situasi p4ndemik yang genting kini memaksa rakyat supaya mengikut pelbagai peraturan mengikut operasi prosedur standard (SOP) bagi menjamin keselamatan semua.

Pun begitu, Samantha Katie James yang merupakan bekas ratu cantik Miss Universe Malaysia 2017 telah mengingk4ri salah satu arah4n tersebut dan dengan bangga menayangk4n kes4lahan tersebut di laman media sosial miliknya.

Saya dan dia akan buat hal kami sendiri kerana kami dikelilingi oleh mereka yang memakai mask, menyeb4rkan cahaya dan kedaulatan kami di mana-mana. Saya tidak akan pernah memakai ‘lampin’ (mask) itu di muka saya melainkan untuk menyam4r atau ketika berada di sekeliling orang yang menjengk3lkan.

Tampil tidak memakai pelitup muka di tempat umum, rata-rata netizen meluahkan rasa kes4l dan mengec4m tindakan tidak bertanggungjawab wanita itu.

Malah dia dengan bangga mended4hkan bahawa tindakannya itu berjaya meyakinkan orang lain untuk turut membu4ng pelitup muka mereka.

Terdahulu, Samantha pernah dikr1t1k ramai kerana meluahkan pendapat yang berbaur ras1s ketika protes #BlackLivesMatter berlangsung.

Guna alat pelindung muka bersama pelitup muka: Dr Noor Hisham

Dalam pada itu Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah menyar4nkan orang ramai menggunakan alat pelindung muka (face shield) bersama pelitup muka berganda (double mask) ketika berada di tempat awam.

Menurutnya, penggunaan alat pelindung muka bersama pelitup muka berganda mampu memberi perlindungan sehingga 96 peratus daripada dijangkiti varian Delta yang kini dominan di dalam negara.

“Penggunaan alat pelindung muka perlu dimasukkan sebagai sebahagian daripada strategi mengurangkan penularan dalam masyarakat,” katanya menerusi laman Facebooknya pada Isnin.

Sebelum ini, Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) menggalakkan penggunaan pelitup muka berganda bagi mengurangkan pended4han kepada virvs.

Viru.s C0v!d.19 boleh memasuki badan seseorang melalui mulut, hidung dan mata.

Dr Noor Hisham menggunakan pelindung muka bersama pelita muka berganda ketika berada di tempat awam.

Sumber: beautifulnara

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: http://trendingsangat.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*