Penyanyi Ini Ditvduh S0nglap RM70,000 Duit Andi Bernadee, Ini Re4ksi Tuan Punya Badan

Kuala Lumpur: Penyanyi Amir Hasan, 24, terkejut namanya tiba-tiba hang4t diperkatakan dan ditu.duh sebagai kawan baik yang s0nglap duit penyanyi Andi Bernadee RM70,000.

Amir atau nama sebenarnya Amir Abu Hasan berkata media sosialnya dib4njiri komen yang rata-rata mengaitkan namanya dengan kes itu sejak semalam.

“Semalam, saya terkejut apabila dapat banyak komen di Instagram. Apabila buka dan baca, semua cakap mengenai tudu.han tidak berasas itu.

“Setahu saya, individu yang meni.pu Andi itu adalah orang yang menguruskan kerjayanya. Sejak bila pula saya mengurus kerjaya Andi? Tak masuk akal!” katanya kepada Harian Metro.

Penyanyi iShy itu berkata, dia juga sudah berhubung dengan Andi mengenai perkara itu.

“Selepas menerima banyak komen itu, saya terus hubungi Andi. Dia pun pel1k dan tidak sangka andaian sebegitu boleh tercetvs.

“Saya dan Andi memang rapat juga. Tapi kami sudah lebih setahun tak jumpa dan kali terakhir pada program Big Stage, tahun lalu,” katanya.

Amir mengakui komen itu bagaimanapun tidaklah sampai menjejaskan em0sinya. Cuma berharap andaian itu dihentikan segera.

“Apa yang pasti, itu bukan saya. Saya akan buat penjelasan juga nanti di media sosial supaya salah faham ini tidak berterusan,” katanya.

Amir Hasan.

Terdahulu, Andi tampil membuat laporan polis terhadap seorang individu did4kwa melakukan pec4h aman4h dan ‘songl4p’ wang miliknya sebanyak RM70,000, semalam.

Andi atau nama sebenarnya Andi Azrul Andi Mapangile membuat lapor4n di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi, di sini, jam 10.30 pagi.

Andi berkata, wang itu adalah hasil pendapatan daripada dua projek memb4bitkan pelanggan besar untuk tahun ini.

Andi berkata, kejadian itu menyebabkan pendapatannya terjej4s te.ruk.

“Saya terpaksa t1pu mak, kata duit hil4ng”-Andi Bernadee pelik duit berlakon tak masuk akaun

Terkilan dit1pu hampir RM70,000, penyanyi Andi Bernadee membuat lapor4n polis berhubung penyeleweng4n duit terhadap rakan baik yang dikenali selama dua tahun.

Sambil bergenang air mata, Andi berkata dia begitu sedih kerana kejadian berlaku ketika pand3mik C0v!d.19 apatah lagi dirinya menjadi tongg4k utama keluarga yang membantu serba-serbi dari segi kewangan.

“Tak sangka dia sanggup kac4u perivk nasi padahal saya berikan sepenuh kepercayaan kepadanya untuk menguruskan karier saya selama ni selain bawa dia masuk dalam industri.

“Tu semua duit hasil titik projek sejak bulan Jun lalu tapi m4langnya saya sendiri belum sempat merasa langsung kesemua wang tersebut.

“Saya sedih dan serabut sebab ia berlaku di tengah-tengah pandem1k, apa yang berlaku jejaskan perbelanjaan yang sepatutnya diberikan untuk mak, ayah dan adik yang masih bersekolah,” katanya.

Bukan setakat itu, Andi, 29, turut mend4kwa, individu yang pernah dua kali menunaikan umrah bersama-sama dengannya itu sanggup melemparkan pelbagai fitn4h terhadap dirinya apabila dia cuba bersemuka untuk meminta semula wangnya.

“Dia telah memanipulasi WhatsApp yang dihantar kepada dua orang klien supaya mereka memindahkan wang tersebut masuk ke akaun peribadinya.

“Kali terakhir saya berjumpa dengannya pada 15 Ogos lalu untuk beri amaran,” katanya.

Pemilik nama sebenar Andi Azrul Andi Mapangil, 29, itu berkata demikian ketika ditemui di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi, Kuala Lumpur hari ini.

Andi yang tiba di balai kira-kira jam 11 pagi tadi turut ditemani peguam yang mewakilinya iaitu Faizal Rahman dan pengurusnya Nasir Deraman.

Penyanyi lagu Tiada Lagi Maaf itu berkata, dia mula menyedari kejadian berlaku selepas mendapati tiada wang masuk ke akaun miliknya sejak sekian lama.

“Tak nampak mana perginya duit hasil kerja saya, bila ditanya, dia bagi pelbagai alasan seperti klien belum memindahkan wang dan sebagainya.

“Bila saya cuba berbincang, dia buat tak tahu saja. Lepas s0nglap duit, dia boleh pula m4lukan saya pada pihak produksi dengan bermacam-macam fitn4h,” katanya.

Justeru, Andi berharap tiada individu lain dalam industri yang akan menerima nasib sepertinya selain meminta rakan-rakan dalam bidang itu untuk berhati-hati dengan seseorang yang bersikap seperti gvnting dalam lipatan.

“Dia baru lagi dalam industri, tapi saya harap semua rakan artis berhati-hati dengan orang macam ni,” katanya.

Fakta Menarik Andi Bernadee

1. Berbangsa Melayu dan beragama Islam.

2. Anak kedua daripada lima adik-beradik.

3. Aktif menyanyi sejak berumur 8 tahun di mana beliau gemar memasuki pertandingan nyanyian yang diadakan di sekolah.

4. Bakatnya dikesan selepas sering memuatnaik video nyanyian di aplikasi karaoke atas talian, Smule. Lagu pertama yang didendangkan ialah ‘Aku Bukan Abang Toyib’ yang mendapat perhatian ramai.

5. Beliau terpilih sebagai rakyat Malaysia pertama untuk ditampilkan di iklan Smule secara global.

6. Andi mula menjadi tular selepas portal Siakap Keli berkongsi video nyanyian beliau menerusi lagu Putus Terpaksa yang dipopularkan Ziana Zain. Ketika itu, rakaman berkenaan mendapat lebih 830,000 tontonan!

7. Di awal kemunculan, beliau akui lebih gemar beraksi di media sosial dengan membawakan lagu-lagu penyanyi wanita berbanding lelaki kerana menganggap ianya lebih mencabar.

8. Kali kedua Andi menjadi tular menerusi video parodi lagu Tak Tun Tuang.

9. Nama Andi Bernadee terbit kerana ia adalah nama samaran yang dipanggil rakan-rakannya sewaktu di bangku sekolah. Sementara ‘Bernadee’ pula diambil daripada kredit rancangan televisyen, Amazing Race. Gara-gara nama unik itu, ramai tersalah sangka mengatakan dia merupakan penduduk Indonesia, apatah lagi cara percakapannya sewaktu berinteraksi di Smule menyerupai gaya bahasa Indonesia.

10. Ketika masih belum mempunyai lagu rakaman sendiri, Andi sudahpun menerima banyak undangan persembahan.

11. Pada Mac 2017, beliau akhirnya terbit dengan single pertama bergenrekan balada, berjudul Tiada Lagi Maaf, namun sambutan yang diterima kurang memberans4ngkan.

12. Pada Mei 2018, beliau tampil dengan rakaman semula lagu rap Indonesia, Semalam Sahur Di Mana dendangan asal Roy Ricardo, begitupun masih belum cukup kuat untuk menempatkan namanya dalam dunia hiburan.

13. Beliau seterusnya menyertai program realiti Big Stage pada Ogos 2018, namun sekali lagi tidak bernasib baik apabila menjadi peserta kedua tersingk1r.

14. Akhirnya, single terbaharunya ciptaan bekas kumpulan duo Sleeq, Alif iaitu Satu Peluang, menempa populariti luar biasa sehingga menduduki carta trending di laman Youtube.

15. Satu Peluang turut terpilih menjadi lagu runut bunyi drama bersiri, Cik Reen Encik Ngok Ngek.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: http://limauasamboi.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*