“Tak M4lu, Nak Keistimewaan Macam Orang Dah Vaksln” – Naim Daniel bagi Ayat ‘Makan D4lam’ kepada Kumpulan AntlVaksln

Keputusan kerajaan membenarkan individu yang sudah menerima vakslnasi lengkap untuk dine-in di restoran di negeri Fasa 1 menerima resp0n p0sitif.

Namun, apa yang dises4li ada segelintir pihak yang cuba mengambil kesempatan atas kelongg4ran ini.

Penyanyi terkenal, Naim Daniel menerusi satu ciapan di Twitter mengatakan bahawa individu yang menolak untuk divaksln tetapi menginginkan hak keistimewaan seperti individu yang sudah lengkap d0s vaksln adalah seorang yang tidak tahu malu.

Bukan itu sahaja, penyanyi lagu ‘Purnama’ itu juga berpendapat individu yang tidak mahu div4ksin merupakan seorang yang pentingkan diri serta tidak bertanggungjawab kepada orang sekeliling.

Komen saya untuk individu yang tak nak ambil vaksln adalah jangan pent1ngkan diri sebab apa yang kita lakukan sekarang ni adalah untuk menjaga ny4wa dan itu termasuk juga dalam c0mm0n sense kita untuk pastikan semua orang tk dijangklti.

Apa-apa pun keputusan yang kita buat akan reflect kepada keluarga kita juga.

Dengan ada pula ke-s yang ambil kesempatan buat sijil p4lsu ini adalah satu tindakan yang tidak bertanggungjawab dan ia perkara yang menyedihkan sebab dorang betul-betul cuba untuk pertahankan dorang punya perjuangan tolak v4ksin tapi cuba untuk hidup secara normal macam orang lain yang ambil v4ksin.

Bercakap kepada media menerusi sesi program Chillax Seasion Bersama Media Prima Audio bagi Program Amal COVAiD, Naim mengakui v4ksin yang diambil mungkin mempunyai kesan sampingan namun ianya sudah melalui beberapa kajian yang diperakui keberkesanannya.

Ia untuk kebaikan kita juga. Kenapa kita cuba untuk tolak sesuatu yang mungkin boleh menjadi ikhtiar untuk kita meneruskan hidup kita dengan baik pada masa akan datang.

Memang kita tahu benda (vaksln) tu ada kesan sampingan tapi benda tu hanya sementara.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: http://transformasi.pw

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*