Rayuan Berjaya, Hukuman Penj4ra 13 Bulan Diganti Dend4 RM5,500 Sahaja!

SHAH ALAM – Pelakon dan pengarah, Farid Kamil Zahari yang sebelum ini diperintah untuk dip3njarakan selama 13 bulan atas kes4lahan menggunakan keker4san jenay4h dan mengeluarkan perkataan tidak sopan di balai polis tiga tahun lalu, digantikan dengan denda RM5,500.

Memetik laporan Free Malaysia Today, mahkamah menggantikan hukvman p3njara 13 bulan bagi kesalah4n melibatkan kekerasan jen4yah kepada dend4 RM5,000 manakala hukum4n penj4ra empat bulan kerana mengeluarkan perkataan tidak sopan digantikan dengan denda RM500.

Pesuruhjaya Kehakiman Nurulhuda Nur’aini Mohamad Nor di Mahk4mah Tinggi Shah Alam membuat keputusan itu selepas membenarkan rayu4n Farid terhadap hukum4n tersebut.

Beliau berkata, ia mengambil kira perayu telah membayar pamp4san dalam bentuk komp4un kepada dua pihak, termasuk anggota polis terbabit.

Selain itu katanya, Farid, 40, juga menyes4l dengan perbuatan yang dilakukan dan memohon maaf ketika perbicaraan berlangsung.

Dalam prosiding itu, Farid diwakili pegu4m Kee Wei Lon dan Low Wei Loke.

Pada 2 Jun 2020, Sinar Harian melaporkan, Farid Kamil dij4tuhi hukum4n 13 bulan penj4ra bagi sabit4n k3s menggunakan kekeras4n jenay4h terhadap anggota polis dan empat bulan penj4ra bagi sabit4n k3s mengeluarkan perkataan tidak sopan oleh Mahkamah Majistret di sini hari ini.

Majistret Noor Arifin berkata, selepas meneliti dan menimbangkan keterangan dikemukakan pihak pendakwa4n dan pembela4n, mahkamah mendapati tertudvh gagal menimbulkan keragu4n munasabah dan dibuktik4n bersalah terhadap dua pertudvhan terbabit.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: Sinar Harian

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*