[VIDEO] “Siapa perlu pertolongan masalah C0v!d.19 atau v4ksin, boleh DM saya” – Fizz Fairuz bantu tak pilih bvlu, bukan saja Sherie Merlis

SIMP4TI dengan nasib Sherie Merlis yang terper4ngkap dalam sebuah rumah bersama adiknya yang p0sitif c0v!d.19, pelakon Datuk Fizz Fairuz segera mendapatkan bantuan daripada sebuah klinik swasta.

Cerita Fizz, dia tidak sanggup membiarkan Sherie terus dibel3nggu masalah itu selepas diberitahu isterinya iaitu Datin Almy Nadia.

Selepas berjaya menghubungi Sherie, pemilik nama Fairuz Zainal Abidin itu terus meminta pertolongan Megaklinik Zahran untuk menguruskan keluarga atres tersebut.

Sherie bersyukur r1ntihannya mendapat perhatian.

“Pagi semalam isteri saya beritahu Sherie perlukan pertolongan. Saya ini jenis tak boleh tengok orang susah. Tak kira artis atau sesiapa saja.

“Saya ada DM dan komen di IG Sherie tapi waktu itu tak ada respons. Jadi, saya hubungi rakan selebriti lain untuk dapatkan nombor dia.

“Dapat saja nombor, saya cuba hubungi Sherie sejak pagi… tengah hari baru dia jawab. Selesai bercakap dengan dia, saya hubungi pula Megaklinik Zahran.

“Rupa-rupanya pihak mereka pun cuba hubungi Sherie dan Alhamdulillah… semuanya dipermudahkan,” kata Fizz ketika dihubungi mStar pada Isnin.

Selesai bercakap dengan dia, saya terus hubungi Megaklinik Zahran.

FIZZ FAIRUZ

PELAKON

Terdahulu menerusi Instagram Live (IG Live) Sherie pada Isnin mengucapkan ribuan terima kasih kepada Fizz yang membantunya dalam menyelesaikan masalah.

Menerusi laporan mStar, Sherie meluahkan rasa bimbang selepas adiknya yang p0sitif v!rus itu diminta menjalani ku4rantin di rumah yang didiami 11 orang termasuk dia sendiri.

Akhirnya rayuan dan luahan Sherie mendapat perhatian apabila adiknya yang disahkan p0sitif C0v!d.19 ditawarkan untuk menjalani kuar4ntin di sebuah hotel di Kuala Lumpur.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Sherie Merlis (@sheriemerlis)

Dalam pada itu, pelakon filem Mun4fik 2 ini memberitahu dia hanya membantu selagi yang mampu tidak tanpa mengira sesiapa.

“Saya tolong apa yang saya mampu… siapa saja, apa yang boleh saya tolong. Dalam keadaan sekarang ini, ramai struggle untuk hidup.

“Nak pergi perubatan swasta, kena berbayar. Tapi ada cara lain yang kita boleh bantu. Saya pun tak minta balasan apa-apa.

“Dah jadi tanggungjawab… Allah berikan kita peluang untuk tolong. Jadi, sesiapa yang memerlukan pertolongan melibatkan masalah C0v!d.19 atau v4ksin, boleh DM saya,” ujarnya.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber : mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*