[VIDEO]”Tolonglah… Saya Tak Tahu Apa Perlu Buat” – Sherie Merlis

Pelakon Sherie Merlis, 48, buntu dengan keadaan keluarganya yang dibiarkan bers3sak-s2sak dalam rumah yang padat seramai 11 orang sementara menunggu tindakan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Lebih merisaukan apabila adik perempuannya yang punyai bayi berusia 10 bulan kini disahkan positif COV1D-19.

“Saya buat live bersebab, pertamanya kerana saya dah buntu dan tak tahu nak buat macam mana lagi dah keadaan saya.

“Dalam 3 hari lepas adik saya dem4m, lepas tu dia pergi klinik kerajaan dia merayu minta check dan buat ujian sw4b. Mereka check dan dia positif COV1D-19. Yang peliknya mereka suruh dia balik rumah.

“Adik saya terpaksa balik rumah dalam keadaan positif COV1D-19 dan dia ada empat orang anak berusia 10 bulan, 4, 6 dan 7 tahun selain suami.

“Selain itu, saya dan dua anak saya berumur 7 dan 9 tahun terkandas di rumah dia sekarang ni.

“Di rumah ni juga ada bapa saya yang s4kit jantvng dan baru sahaja keluar hospit4l. Ibu saya mengh1dap Alzh3mer dan terl4ntar atas katil.

“Rumah ini padat dan hanya ada dua bilik, satu bilik untuk ibu bapa saya dan lagi satu adik saya guna,” katanya dalam sesi siaran langsung Instagram pada Ahad.

Bagaimanapun, usahanya untuk mendapatkan bantuan KKM menemui jalan bvntu apabila tindakan susulan dan keputusan untuk dikuar4ntin di Pusat Kuar4ntin dan R4watan COV1D-19 hanya akan diputuskan pada Isnin.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Sherie Merlis (@sheriemerlis)

“Saya hubungi KKM dan mereka janji untuk datang secepat mungkin untuk swab test. Tapi tak datang, mereka maklumkan kena tunggu sampai Isnin. Memang tak masuk akal!

“Bila adik saya kena tunggu saya dah risau, sekurang-kurangnya maklumkan pada saya apa patut buat dengan adanya kanak-kanak dan warga emas kurang sihat di dalam rumah ini,” tambahnya.

Situasi semakin meruncing apabila adik iparnya yang sudah lengkap dua d0s v4ksin mengalami gej4la dem4m pan4s selain anak saudaranya yang sudah mulai sak1t t3kak.

“Pagi tadi suaminya dem4m p4nas dan anaknya yang berusia empat tahun sudah sak1t t3kak. Tinggal saya seorang yang sihat dalam rumah ni untuk menjaga semua.

“Tolong saya, selain KKM siapa lagi boleh tolong kuarant1nkan adik saya dan baby dia sebab baby dia menyusu dia. Tolonglah.. Saya tak tahu apa nak buat.

“Nak marah saya marahlah, sebab ini kenyataan. Kalau saya s4kit siapa nak jaga budak-budak dan ibu bapa saya,” tambah Sherie lagi.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Sherie Merlis (@sheriemerlis)

Malahan di ruangan komen, rata-rata netizen merasa sed1h dengar apa yang di luahkan oleh Sherie Merlis kerana itu melibarkan kelurga nya.

Antara komen-komen netizen:

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: Gempak via IG sheriemerlis

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*