“Individu Lengkap 2 D0s V4ksin Jangan Salah Guna Kel0nggaran Kerajaan” – DG Hisham

Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah mengingatkan orang ramai yang sudah lengkap dua d0s v4ksinasi agar tidak menyalahgunakan kelonggaran yang diberikan kerajaan.

Katanya, negara akan berdepan pertempvran lagi sekiranya rakyat meng4baikan disiplin wajib pemantauan diri.

“Individu yg lengkap menerima dua d0s v4ksin dingatkan supaya tidak menyalahgun4kan hak istimewa atau kel0nggaran sekatan yang diberikan kerajaan.

“Sekiranya kita leka, segala kerja keras dan keuntungan yang dicapai di negara ini akan disia-siakan.

“Jika rakyat tidak memanfaatkan kelongg4ran yang diberikan, berkemungkinan negara ini akan menghadapi satu lagi ‘pert3mpuran’ dengan virvs.

“Kita perlu ingat masih ada sebahagian daripada rakyat di negara ini belum div4ksin. Mereka ini mudah terkena j4ngkitan C0v!d.19,” pesannya melalui ciapan di Twitter.

Tambah DG Hisham, masyarakat perlu memastikan kadar transmisi virvs serendah mungkin bagi menceg4h munculnya varian baharu.

“Kita perlu memastikan kadar transmisi serendah mungkin bagi mencegah penyebar4n varian atau munculnya varian baharu.

“Bagi individu yang sudah menerima v4ksin lengkap, perlu ada disiplin yang tinggi untuk tidak menyalahgunakan hak istimewa yang diberikan.

“Sekiranya anda disahkan p0sitif C0V!D.19 atau menjadi kontak rapat kepada kes positif, pastikan menjalani pengasingan atau ku4rantin dalam kadar segera supaya tidak mendedahkan orang lain kepada risiko j4ngkitan,” pesannya.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber : Gempak

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*