Dilantik Perdana Menteri ke-9, ini kata- kata Dafi buat papanya ‘Pancing’ Perhatian!

PETALING JAYA – Penyanyi dan pelakon Dafi melahirkan rasa syukur dan bangga dengan pelantikan bapanya, Datuk Seri Ismail Sabri sebagai Pedana Menteri kesembilan hari ini.

Menurut Dafi atau nama sebenarnya Gadaffi Ismail, 33, dia percaya bahawa bapanya mampu melunaskan tanggungjawab untuk tanah air tercinta yang telah diamanahkan.

“Sebagai anak, sudah pastinya saya tumpang gembira dengan pelantikan papa (panggilan untuk Ismail). Kami sekeluarga sangat bangga dengan pencapaiannya.

“Jawatan ini bileh dikirakan sebagai kemuncak kerjayanya. Perdana Menteri merupakan tanggungjawab yang besar dan saya percaya dia mampu melakukannya dengan baik,” katanya kepada Kosmo! Online hari ini.

Dalam pada itu, bekas peserta Akademi Fantasia musim kelima itu juga berharap bapanya akan terus kuat dalam menghadapi segala onak duri yang bakal dilalui sepanjang bergelar Perdana Menteri.

“Saya doakan papa terus kuat. Kec4man mahupun kata-kata negatif merupakan asam garam kerjayanya terutama dalam bidang politik.

“Insya-Allah saya yakin dia akan lakukan terbaik untuk negara dan tidak akan mensia-siakan kepercayaan yang telah diberikan,” ujarnya. – K! ONLINE

Hari ini, Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah berkenan Ahli Parlimen Bera itu sebagai Perdana Menteri yang baharu.

Semalam nama Dafi mencatat sohot kini dalam Twitter apabila nama Ismail Sabrie disebut sebagai Perdana Menteri susukan mendapat undian majoriti untuk membentuk kerajaan baharu.

Selain nama Dafi, gelaran ‘Bapak Dafi’ yang diberikan kepada Ismail juga antara perkataan yang banyak diciap oleh pengguna Twitter.

Sumber:K! ONLINE

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber : http://trendinggiler.