Inilah Agaknya Respon Tan Sri Muhyiddin Selepas Dapat Tahu Agong Melantik Dato Seri Ismail Menjadi Perdana Menteri

Nampak Kekec3wa Tan Sri Muhyiddin Yassin

Tan Sri Muhyiddin bak4l dil4ntik menteri mentor.

Muhyiddin Yassin, yang b4ru saja meletak j4watan seb4gai perdana menteri, boleh berakhir sebagai mentor menteri sekir4nya Ismail Sabri Yaakob dilantik ke jawatan itu, menurut perbincangan di kalangan kalangan politik.

Dan sekarang nampaknya Ismail mempunyai jumlah untuk menjadi perdana menteri sementara.

Terdapat khabar angin kuat bahawa jika Ismail menjadi perdana menteri, Muhyiddin, yang kini menjadi perdana menteri sementara, akan dibawa ke Kabinet sebagai mentor menteri.

Ini berikutan laporan bahawa semua 42 ahli parlimen Barisan Nasional (BN) telah sebulat suara bersetuju untuk menyokong naib presiden Umno untuk jawatan itu, walaupun beberapa sebelumnya mengatakan mereka tidak akan memberikan sokongan.

Bersatu dan PAS juga mengatakan mereka akan menyokong Ismail.

Di samping itu, pemimpin Gabungan Parti Sarawak Wan Junaidi Tuanku Jaafar memberitahu FMT pagi ini bahawa gabungan Sarawak telah bersetuju secara prinsip untuk menyokong Ismail untuk jawatan tersebut.

Dengan ini, Ismail, yang berkhidmat sebagai wakil Muhyiddin selama lebih dari sebulan, kemungkinan mendapat dukungan yang cukup dari anggota parlimen dalam usaha untuk dinobatkan sebagai perdana menteri sementara.

Seorang lagi netizen, Khairul Affendy Salleh, mengatakan bahawa presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi dan Majlis Tertinggi parti itu dikuasai oleh Ismail, yang disifatkannya sebagai “proksi” Muhyiddin.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber : https://upnewsupdate.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*