Pengurus Ded4h Siti Sarah Sedekah Wang Dan Agih Tudung Kepada Jururawat Masa S4kit

Penyanyi terkenal Siti Sarah, 37, memilih untuk mengisi hayat hidupnya dengan berkongsi rezeki kepada orang yang dalam kesvsahan.

Pengurus Siti Sarah: Nana (kiri) dan Wati

Menurut pengurusnya, Nana Mohamad Rom memberitahu arwah Siti Sarah sempat memindahkan sejumlah wang kepada ibu tirinya untuk disedekahkan kepada pihak yang memerlukan sebelum bergerak ke Hospital Canselor Tuanku Mukhriz UKM (HCTM).

Katanya lagi, dia juga ada meminta pembantunya untuk mengagihkan produk tudung miliknya kepada jururawat yang bertugas di hospital tersebut.

Dia paling suka menderma, selalu menderma sana sini… kalau ada orang mesej di Instagram perlukan bantuan dia akan bantu. Tapi Sarah tak suka orang tahu dan tak mahu bercerita.

Yang terbaharu, sebelum dia memasuki ambulans untuk ke hospital, dia pindahkan wang kepada ibu tirinya untuk disedekahkan.

Sebelum ditidvrkan, dia ada minta pembantunya untuk ambil semua produk tudung untuk disumbangkan kepada jurur4wat di hospital itu.

Ketika ditanya sama ada Siti Sarah mengh1dap peny4kit ser1us, Nana menyatakan pelantun lagu Kesetiaan itu seorang yang menjaga pemakanan.

Malah katanya, sepanjang tempoh kuarant1n di rumah, Siti Sarah berada dalam keadaan sihat namun pada hari kel4pan arw4h mula mengal4mi batvk.

Dia tak ada sebarang penyak1t.. dia sangat menjaga pemakanan, semasa kuarant1n dia selalu dapatkan rujukan doktor peribadi.

Sepanjang tempoh kuarant1n di rumah, memang saya telefon setiap hari. Dia kata keadaan dia okey sahaja dan minta saya jangan r1sau.

Tapi pada hari kelapan, dia beritahu kena pergi hospital sebab oks1gen dr0p, ketika itu dia mula ada simpt0m batvk-batvk. Dia fikir itu gej4la biasa sebab tinggal dua hari lagi untuk potong gelang.

Terdahulu, Siti Sarah telah menghembvskan naf4s terakh1r di Unit Raw4tan Rapi (ICU), Hospital Canselor Tuanku Muhriz, Universiti Kebangsaan Malaysia, UKM (HCTM) ak1bat pandem!k c0vid-19, jam 5.13 pagi Isnin.

Siti Sarah terpaksa ditidurkan dan melahirkan bayi lelaki, Ayash Affan melalui pembed4han tanpa sedar, jam 5 petang pada Jumaat.

Pada hari sama, paras oks1gen jatvh sehingga 40 peratus, kemudiannya meningkat 77 peratus pada jam 2 pagi, dan terus menunjukkan perkembangan positif meningkat sehingga 85 peratus kelmarin namun pada Ahad malam Shuib memberitahu keadaan Siti Sarah kembali krit1kal selepas menurun 40 peratus.

Siti Sarah sekeluarga dis4hkan pos1tif c0vid-19 sejak 25 Julai lalu selepas mereka menjalani ujian saringan apabila pembantu rumah disahkan pos1tif wab4k itu.

Siti Sarah dan Shuib berkahwin pada 2011 dan mendapat tiga cahaya mata lain iaitu Uwais Alqarni, 10, Dzahira Talita Zahra, 8, dan Ariq matin, 6.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber : obulan

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*