Isteri pelakon k3rdil Badrol Shah menlnggal dunia aklbat Covld-19 varlan Delta- “Saya perlu kuat demi anak-anak”

SELEPAS pelawak Shuib kehil4ngan isteri tercinta, Siti Sarah Raisuddin aklbat wab4k C0vld-19, seorang lagi selebriti iaitu Badrol Shah turut berdepan ujian yang sama apabila isterinya menlnggal dunia aklbat vlrus berkenaan.

Badrol atau nama sebenarnya, Badrol Shah Abdul Manan, 39, memaklumkan isterinya, Farah Sheila Mazlan, 37, menlnggal dunia pada pukul 1 petang Selasa selepas lapan hari dimasukkan ke Unit Raw4tan Rapi (ICU), Hospital Kuala Lumpur.

Bagaimanapun, Badrol menafikan isterinya sedang h4mil ketika menlnggal dunia seperti mana yang tersebar di media sosial.

“Doktor call beritahu isteri sudah menlnggal dunia pukul 1 petang Selasa.

“Arwh isteri dij4ngkiti vlrus C0vid-19 varlan D3lta pada 20 Julai lalu dan sejak itu dia ditempatkan di CAC Titiwangsa sebelum keadaan menjadi lebih tervk sehingga terpaksa dimasukkan ke ICU HKL.

“Sekarang saya hanya tunggu panggilan doktor bila jen4zah isteri akan dilepaskan untuk dikebumlkan sebab memang ramai pes4kit C0vid menlnggal dunia di situ setiap hari.

“Saya juga nak betulkan info yang tersebar di media sosial, isteri saya tidak mengandung ketika menlnggal dunia,” katanya ketika dihubungi mStar.

badrol1

Allahyarham isteri Badrol Shah bersama anak mereka.

Badrol yang juga pelakon k3rdil turut menjelaskan Allahyrham isterinya yang merupakan guru agama di Sekolah Rendah Agama Lembah Keramat, Kuala Lumpur dij4ngkiti Covld-19 ketika berada di sekitar kawasan perumahan mereka di Projek Perumahan Rakyat (PPR) Desa Rejang, Setapak.

“Arwh isteri dijangkiti vlrus masa keluar rumah nak sampaikan wang khairat kematlan kepada penduduk perumahan dan lepas itu kami satu keluarga disahkan p0sitif.

“Saya dan anak-anak jalani kuarantln kendiri di rumah sehingga gelang dipotong pada 1 Ogos lalu.

“Cuma keadaan isteri sahaja yang kritik4l sehingga akhirnya dia menghembvskan nafas terakhir,” ujarnya yang juga merupakan pemegang kad Orang Kurang Upaya (0KU) kerdil.

Sekarang saya hanya tunggu pangilan doktor bila jen4zah isteri akan dilepaskan untuk dikebvmikan sebab memang ramai pes4kit C0vid menlnggal dunia di situ setiap hari.

BADROL SHAH

PELAKON KERDIL

Badrol berkahwin dengan Allahyrham pada 2017 dan hasil perkahwinan mereka dikurniakan seorang anak perempuan, Putri Da’aiyatul Insyirah yang kini berusia dua tahun.

Pasangan ini juga pernah kehil4ngan anak sulung mereka yang kegvguran ketika kandvngan isterinya memasuki bulan kelima pada tahun 2018.

Tiga anak perempuan hasil perkahwinan pertama Allahyrham kini turut dijaga Badrol iaitu Putri Farah Nordina Dania, 12, Putri Farah Nordina Zawana, 11, dan Putri Farah Norhaziqah, 7.

badrol3

Badrol bersama barisan pelakon filem Busut Bonang.

“Dalam perkongsian Facebook, saya titipkan kata-kata yang arwh isteri kini dapat kembali bersatu dengan anak sulung kami yang menlnggal dunia selepas isteri kegugvran pada tiga tahun lalu.

“Sekarang saya perlu kuat demi anak-anak… kalau saya tumb4ng, pastinya anak-anak pun akan ikut tumb4ng.

“Sekarang tidak boleh berlakon, saya buat kerja sebagai pemandu Grab… dapat RM20 hingga RM30 sehari pun saya dah bersyukur asalkan dapat beli susu untuk anak,” katanya.

Badrol sebelum ini pernah muncul dalam filem Busut Bonang, Senario Pemburu Emas Yamashita serta drama bersiri One Two Hantu.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber  :  https://www.mstar.com.my/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*