Ustaz Ebit Lew Dedah Hasrat Allahyarhamah Siti Sarah, – “Banyak Kali Dia Tanya Pada Saya”

Selepas hampir 65 jam bert4rung nyawa ak1bat C0v1d 19, penyanyi terkenal iaitu Siti Sarah Raissuddin telah kembali ke rahmatullah pada jam 5:13 pagi tadi. Kebanyakan rakan artis dan para peminat tidak putus-putus memberikan ucapan salam takzi4h kepada seluruh ahli keluarga termasuk suami Allahy4rham, Shuib dan anak-anak.

Ustaz Ebit Lew menerusi akaun Instagram rasmi miliknya mendoakan agar Shuib bersama anak-anaknya akan bersama Allahy4rham Siti Sarah di syurga kelak. Ustaz Ebit juga sempat berkongsi satu kisah dimana Allahyarham Siti Sarah pernah mengutarakan hasratnya untuk membayar sewa beberapa rumah orang m1skin yang diuruskan oleh Ustaz Ebit.

Banyak kali tanya pada saya ingin bayarkan sewa beberapa rumah orang m1skin yang saya uruskan dan anak yatim yang saya bantu sekolahkan. Semoga Allah beri syurga Firdaus padanya.

Salam takziah

Sementara itu, Ketua Pengarah Kesihatan iaitu Tan Sri Dr. Noor Hisham Abdullah menerusi satu hantaran di Facebook rasminya tadi telah menzahirkan ucapan t4kziah kepada penyanyi berusia 36 tahun itu serta kepada seluruh keluarga rakyat Malaysia yang terk0rban ak1bat p4ndem1k C0v1d 19.

Bukan itu sahaja, pendakwah terkenal, Ustaz Ebit Lew dan Ustazah Asma’ Harun turut merakamkan ucapan t4kziah buat keluarga Allahy4rham Siti Sarah. Dalam kesempatan itu, Ustazah Asma’ Harun meminta orang ramai mendoakan Allahy4rham dan semua umat Islam yang telah men1nggal dunia agar mendapat ke4mpunan dan rahmat Allah.

TaqdirNya, pada 7 Februari 2020, awal tahun lepas sebelum c0v1d, kami pernah disatukan dalam satu program Wanita Hari Ini TV3. Walaupun hanya seketika bertemu, arw4h seorang yang menghormati dan rendah diri, perkara yang paling kerap diulang adalah bagaimana usahanya untuk menjadi isteri yang baik dan taat pada suami, beri yang terbaik buat keluarga suami dan keluarganya, dan usaha menjadi ibu yang terbaik buat anak-anaknya.

Ketika berbicara tentang Hijrahnya, arw4h mohon doa agar istiqamah menjadi wanita Muslimah Solehah yang baik. Allahu Akbar, moga Husnul Khatimah.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber : OhBulan

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*