Anggap ia lambaian terakhir, Rebecca ceritakan ketika Siti Sarah hadir dalam mimpi

PERNAH berdepan dug4an yang sama apabila sekeluarga disahkan positif C0v!d.19, pelakon Rebecca Nur Al-Islam mendedahkan All4hyarham Siti Sarah pernah menghubunginya bagi bertanyakan khabar.

Rebecca berkongsi perkara itu di Instagram bersama paparan skrin memperlihatkan arw4h sentiasa memberi kata-kata semangat dan doa buat keluarganya.

“Berita yang sangat sedih pagi ini, rasa lembik satu badan saya. Satu Malaysia merasai kesedihan ini.

“Arw4h sanggup usaha dan cari nombor telefon untuk WhatsApp saya, berdoa untuk saya, suami dan anak-anak.

“Sehinggakan saya merasa sangat sayang dekat awak dan rasa sangat dekat,” ujar Rebecca.

Biarpun tidak pernah berjumpa, Rebecca sangat terharu dengan sikap arw4h yang prihatin dengan kesihatannya sekeluarga ketika berdepan wab4k m4ut itu.

Paparan skrin perbualan akhir Rebecca bersama arw4h Siti Sarah.

Tambah Rebbeca, arw4h turut memperkenalkan doktor kepercayaannya jika berlaku sebarang masalah kesihatan sepanjang tempoh ku4rantin.

“She WhatsApp me eventhough we never met in person.

“Dia menunjukkan keprihatinannya kepada saya dan memberikan nasihat positif berhubung C0v!d.19.

“Dia risau sangat masa saya sakit haritu. Siap nak kenalkan saya dengan doktor,” tulisnya.

Arw4h sanggup usaha dan cari nombor telefon untuk WhatsApp saya, berdoa untuk saya, suami dan anak-anak

Dalam pada itu, Rebecca juga berkongsi bahawa dia pernah bermimpi didatangi arw4h dengan dengan memakai telekung putih tanpa berkata apa-apa pada Jumaat baru-baru ini.

Ujar Rebecca dia menganggap perkara itu sebagai satu petanda bahawa arw4h memberikan lambaian terakhir buat dia dan keluarga.

“No wonder saya mimpi hari Jumaat lepas, Sarah pakai telekung putih dan tersenyum dekat saya tanpa berkata apa-apa.

“Rupa-rupanya Sarah nak tinggalkan kami semua rakyat Malaysia yang sangat-sangat menyayangi Sarah,” tulisnya lagi.

Pada 8 Julai lalu, Rebecca mengesahkan dia dan tujuh anggota keluarga serta tiga pembantu rumah p0sitif C0v!d.19.

Rebecca dan tujuh anggota keluarga serta tiga pembantu rumah p0sitif C0v!d.19 pada 8 Julai lalu.

Kesemua ahli keluarga termasuk suaminya Rebecca sembuh daripada j4ngkitan itu selepas 14 hari ku4rantin.

Sementara itu, Rebecca turut tidak melepaskan peluang bagi memberi penghormatan terakhir melihat pengebvmian Allahy4rham di Tanah Perkuburan Kampung Sungai Pasu, Gombak.

“Sarah saya datang nak tengok buat kali terakhir. Saya akan tengok Sarah dari jauh.

“Terlalu ramai orang tengok Sarah” ujarnya.

Siti Sarah, 37, menghembvskan nafas terakhir pada pukul 5.13 pagi Isnin di Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM) selepas ditidurkan pada 4 Ogos lalu.

Allahyarh4m menjalani pembed4han mengeluarkan bayi lelaki ketika kandungan berusia lapan bulan pada 6 Ogos lalu selepas beberapa jam ditidurkan.

Penyanyi lagu Semakin itu dimasukkan ke pusat perubatan berkenaan pada pagi 4 Ogos lalu selepas mengalami batuk yang teruv dan kekurangan oksigen dalam badan akibat j4ngkitan C0v!d.19.

Nor Hidayah kec3wa lagi, batu nis4n pusara Abam dibuat tanpa bincang – “Saya tahu lepas tengok di Instagram” – Hiburan | mStar

Tempat persinggahan terakhir isteri Shuib, Siti Sarah adalah tempat yang sama arw4hh Abam Bocey dikebumikan.

Ramai yang masih ingat selepas arwahh Abam Bocey ‘pergi’ satu persatu kebaikkan arwahh ditunjukkan.

Sikap bermurah hati Abam Bocey dan selalu tolong orang dalam kesusahan tetapi tidak memberitahu sesiapa adalah antara perkara yang dipuji orang ramai.

Abam Bocey meninggl pada tarikh 10 Feb 2020

Hari ini satu persatu kebaikkan arwahh Siti Sarah dipertunjukkan. Kita doakan agar segala urusan dipermudahkan.

Adik kepada arwahh Abam Bocey turut memuat naik kenyataan takziah kepada Shuib dan keluarga.

Allahuakbar…pagi ni dikejutkan dengan berita sedih ini…semoga kuat sahabat shuib…kita merancang allah menentukan…semoga di tempatkan dikalangan org beriman buat siti sarah…salam takziah

Shuib, ahli keluarga terdekat dibenar tunai solat jen4zah Siti Sarah

Pelakon dan pelawak popular, Shuib diberi peluang untuk menunaikan solat jenazah isterinya, Allahyarham Siti Sarah Raissuddin di Hospital Canselor Tuanku Muhriz, Universiti Kebangsaan Malaysia, UKM (HCTM), di sini, hari ini.

Penyelaras Pengurusan Jenazah HCTM, Ustaz Mohd Sanusi Mustafa berkata, bagaimanapun Shuib bersama beberapa ahli keluarga terdekat perlu memakai peralatan perlindungan diri (PPE) ketika proses solat jenazah dilakukan.

“Pada peringkat pertama, saya bersama dua lagi wakil Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (Jawi) akan menyempurnakan kaedah tayamum dan menunaikan solat jenaz4h.

“Kemudian barulah Shuib bersama beberapa ahli keluarga terdekat diberi peluang untuk menunaikan solat jen4zah sekali lagi untuk arw4h tetapi saya akan bekalkan PPE kepada mereka,” katanya.

‘Siti Sarah banyak kali tanya ingin bayar sewa rumah orang miski.n…’- Ebit Lew

Pemergian penyanyi terkenal, Siti Sarah Raissuddin bertemu Pencipta pagi tadi, turut mendapat reaksi daripada pendakwah bebas dan dermawan, Ustaz Ebit Lew.

Menerusi entri Instagram, Ebit menitipkan rasa sedihnya atas kehil4ngan tersebut dan mengucapkan salam takziah kepada keluarga Allahy4rhamah Siti Sarah atas pemergiannya.

Dalam memberitahu, penyanyi lagu Kesetiaan itu pernah menawarkan diri membantu membayar beberapa rumah sewa golongan miskin.

“Ya Allah sedihnya rasa. Insya-Allah, Shuib , Siti Sarah serta anak-anak semuanya akan bersama kembali dalam syurga Firdaus.

“Sarah banyak kali tanya kepada saya ingin bayarkan sewa beberapa rumah orang miskin yang saya uruskan dan anak yatim yang saya bantu sekolahkan.

“Semoga Allah beri syurga Firdaus padanya. Sabar ya Shuib, Allah sayang. Insya-Allah,” coretnya menerusi Instastory.

‘Beruntunglah dikau (Siti Sarah), didoakan ratusan keluarga di Pale.stin’ – Muhammad Nadir

‘Beruntunglah dikau, diberi syahid sambil didoakan ratusan keluarga syuhada’ akhirat di bumi berkat”.

Demikian tulis Ketua Pegawai Eksekutif Cinta Ga.za Malaysia, Muhammad Nadir Al-Nuri Kamaruzaman yang kini tinggal di Ga.za mengenai pemergian bintang seni, Siti Sarah Raissuddin, 37, pagi tadi.

Menurut Muhammad Nadir, beliau tersentap dengan berita mengenai pemergian Siti Sarah dan menceritakan mengenai dihubungi artis itu sebelum raya haji baru-baru ini.

“Arw4h hubungi untuk beliau ikuti program k0rban di Ga.za.

“Masa tu saya terkejut bila beliau maklumkan nak korbankan seekor lembu dengan harga belasan ribu ringgit, bukan satu bahagian saja, seolah-olah beliau sedang mengejar memberatkan timbangan amal kebaikannya yang terakhir.

“Selepas itu beliau kerap berhubung dan bertanya tentang keadaan saudara-saudara kita di Pale.stin. Rupanya Allah takdirkan, nyawa beliau diambil dalam keadaan beliau memikirkan umat, peduli dengan nasib mereka malah telah didoakan ratusan penduduk di sini yang merasa daging pada tahun ini,” katanya dalam hantaran terbaharu di Facebook beliau hari ini.

Siti Sarah menghembvskan nafas terakhirnya tepat pukul 5.13 pagi tadi di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM).

Berita duka itu disampaikan pihak pengurusan penyanyi bersuara emas itu, Indigital Music.

Siti Sarah yang juga isteri kepada pelawak, Shuib men1nggal dunia selepas beberapa bertarvng nyawa melawan j4ngkitan C0v!d.19.

Terdahulu, penyanyi lagu malar segar, Kesetiaan itu juga terpaksa ditidurkan untuk proses pembedahan melahirkan anak dalam kandungan yang berusia tujuh bulan.

“Semoga engkau tenang di sana, al-Fatihah,” doa Muhammad Nadir.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: http://trendingsangat.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*