Ibu kecewa bila ada yang cakap anak sakit disebabkan dia. Rupanya dalam diam ini yang Ustaz tu buat.

Sejak beberapa hari ini kec0h di media sosial mengenai kisah dua orang remaja yang juga merupakan adik-beradik jatuh sakit dipercayai terkena bvatan orang. Namun apa yang mengejutkan ramai apabila ada pengamal perubatan mengatakan benda tersebut dihantar dari kalangan ahli keluarganya sendiri. Dkwaan itu bagaimanapun telah dinafikan.

Rohayu nafi hantar benda tak elok

Menerusi sesi live Royahu Ramli di Facebook semalam, dia menceritakan perkara sebenar yang berlaku kepada dua anak saudaranya itu. Jelas Rohayu yang juga adik kepada Kak Gee, sebarang dakwa4n yang melibatkan dirinya dan suami adalah ftnah semata-mata.

Dia bagaimanapun telah membuat laporan bagi membersihkan nama mereka daripada terpaIit daripada kontr0versi ini. Bercerita lanjut, terdapat sekumpulan perawat bernama Wea Selamos yang terdiri daripada beberapa pengamal perubatan Islam telah menawarkan diri untuk mengubat kedua-dua anak saudaranya di rumah mereka di Kelantan baru-baru ini.

Sesi rawatan secara ‘live’

Selepas selesai melakukan rawatan, keadaan menjadi kec0h apabila ‘ustaz’ berkenaan yang turut sama membantu ketika rawatan tersebut ‘dikant1ikan’ oleh saIah seorang perawat di situ. Selepas selesai melakukan rawatan,

keadaan menjadi kec0h apabila ‘ustaz’ berkenaan yang turut sama membantu ketika rawatan tersebut ‘dikant0ikan’ oleh salah seorang perawat di situ. Perawat terbabit menjumpai satu beg milik ‘ustaz’ itu yang berisi beberapa keping foto Rohayu dan suaminya yang telah mempunyai kesan dicvcuk jarum.

‘Ustaz’ disoal si4sat.. guna cara tak betul?

Dkwa Rohayu lagi, mungkin itu cara kakaknya untuk ‘menghantar semula’ benda tu kepada ‘pemilik asal’ sedangkan dia telah menegaskan bahawa dirinya dan suami tidak tergamak melakukan perbuatan tersebut.

Difahamkan, ustaz berkenaan sudah diambil tindakan pihak polis dan Rohayu juga masih ‘bergeIvt’ dengan situasi yang dilihat belum menemui titik noktah antara kedua-dua pihak.

Penjelasan Kak Gee

Terbaru, Kak Gee, ibu kepada dua orang remaja yang dipercayai yang terkena benda tu itu tampil menjawab segala persoalan tentang perkara ini. Jelas wanita itu, dia sama sekali tidak tahu perawat yang hadir ke rumahnya itu mencetak gambar ahli keluarga sebagai satu kaedah rawatan.

“Kak Gee sendiri tak tahu ustaz tu print gambar, dia minta Kak Gee gambar hanya nak tengok katanya tetapi sebaliknya lain jadi, Kak Gee sangat kecewa dengan tudvhan ni dan dalam masa yang sama dia nak bawa anak Kak Gee ke Perlis untuk rawatan katanya.

Sebelum tuu die dah bawa ke homestay dia untuk rawatan Kak Gee pon benarkan tanpa berfikir panjang, tetapi benda ni terbalik pada Kak Gee dengan tudhan Kak Gee buat.

Apabila anak Kak Gee kene rsuk ustaz tanye siapa tuanya jadi dia sebut nama sekian-sekian, lepas itu ustaz minta nak tengok gambar orang yang disebut anak Kak Gee ketika kene rasvk, apabila Kak Gee tanya die nak buat apa dia kata ni bukan urusan Kak Gee, jadi Kak Gee memang tak pernah tahu tentang gambar-gambar tu.

Minta orang ramai henti krit1k

Menurut Kak Gee, dia hanya menyedari kaedah ‘cucuk jarvm’ yang digunakan oleh perawat itu selepas salah seorang anaknya menunjukkan satu video yang memaparkan gambar-gambar ahli keluarganya yang telah dicetak. Kak Gee mengakui sangat terkejut dengan tindakan perawat berkenaan.

Jelasnya lagi, dia pernah memberitahu ustaz berkenaan bahawa cara rawatannya secara tidak langsung akan membuatkan ramai orang menyalah anggap dengan perbuatan tak elok. Namun, ustaz tersebut meminta supaya Kak Gee tidak mempersoalkan cara rawatannya.

“Kak Gee hanya terima siapa yang datang nak merawat anak Kak Gee. Kak Gee tak siasat siapa dia. Cuma dia (perawat) ada kata dekat Kak Gee, dia dapat ilmu di Mekah. Dia boleh nampak semua. Dia tanya nama orang yang anak Kak Gee sebut masa rsuk,

jadi Kak Gee cakaplah yang orang tu pernah berbIah dengan Kak Gee. Dia minta nak tengok, Kak Gee hantar guna WhatsApp. Tak masuk akal ke aku nak buat?

“Dalam kesempatan itu, Kak Gee berharap agar orang ramai yang tidak tahu perkara sebenar supaya tidak menvnding jari menyaIahkan dirinya namun kvrang senang dengan tindakan beberapa pihak yang menvduh dia pnca semua ini berlaku.

Mereka buka aib saya dalam live, cakap saya kena kifar4h. Tak payah cakap saya kena kifarah, hanya Allah boleh tentukan. Tak perlu jathkan d0sa pahala orang lain dalam live. Saya tak rela orang buat live semata-mata nak view (tontonan).”

Dia juga memohon maaf kepada seluruh ahli keluarga yang terlibat di dalam k0nflik ini dan berharap ianya dapat diselesaikan dengan segera. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber:Facebook Gee Geesnowwhite, Ohbulan, Facebook Rohayu Ramli

Dikatakan ibu sendiri yang hantar benda tak elok pada anak anak. Wanita ni bvntu bila anak jadi macam ni sampai kena bawa pergi hospital.

Seorang ibu melalui dugaan terbesar dalam hidvp apabila dua orang anaknya, Aliya Mysara (Adik) dan Azri Daniel (Acik) dipercayai terkna ‘bu4tan’ individu yang tidak bertanggungjawab.

Menerusi perkongsian di laman Facebook, Rozita Ramli memuat naik kisah mengenai anak-anaknya yang mendrta hampir separuh nywa sekali gus memohon doa orang ramai agar dua beradik tersebut diberikan kesembuhan.

Difahamkan, anaknya Aliya berkelakuan pelik dan bertindak di luar jangkaan seperti mer4ngkak dan memanjat dinding rumah selain ‘mer4cau’ akibat dirsuk dalam kejadian dipercayai di rumah mereka di Kota Bharu, Kelantan.

semoga Allah selamatkan anak ku. biasa ada ustaz yg bantu saat di jadi macam ni. utk selamatkan anak kak g acik tpaksa kk gee bawa ke hospital skrg. kk gee tak kisah apa yg blaku janji anak kk gee selamat dari pada di srng. byk yg wasap kk gee utk mbantu walau tahu apa yg blaku

Siang tadi, Puan Gee telah membawa anaknya ke hospital. Manakala bagi Azri pula selain disihr, difahamkan remaja berusia 17 tahun itu turut mengalami masalah buah pinggang teruk dan memerlukan rawatan rapi di sebuah hospital

kenape nk caap kk gee shir ank sendiri sedangkan kk gee sendiri x thu ustaz tuu pring gambar, diamintak kk gee gambar hanye nk tgk katanye tetapi sebaliknye lain jadi, kk gee sgt kecewa dengan tdhan ni dan dlm masa yg same die nk bawak ank kk gee ke perlis untuk rawatan katanye.

sebelum tuu die dh bawak ke homestay die untuk rawatan kk gee pon benarkan tanpa berfikir panjang, tetapi benda ni terbalik pada kk gee dengan ada yang cakap kk gee menyhir ,kalau ade sape ii pandai berubat boleh la tgk keluarga kk gee , betul ke kk gee pernah shr org, kepada warganet tlg la jgn terus mengkr1tik kk gee sebab semua ni bukan kehendak kk gee

Apabila ank kk gee kene rsuk ustaz tanye siapa tuanye jadi dia sebut name sekian ii, pastu ustaz mintak nk tgk gambar org yg disebut ank kk gee ketika kene rsuk, apabile kk gee tanye die nk buat ape dia kata ni bukan urusan kk gee, jadi kk gee memang x pernah thu tentang gambar ii tuu.

sebab ustaz tuu x bagithu kk gee yg dia nk pring gambar ii tu..kk g tak suka cakap hal yg tak betul jadi nak pcaya atau tidak itu hak masing2.. kepada yg ada ilmu agama atau yg dapat tgk tlg scan kk g ni ada shr org ke janji kena jujur kerana Allah.

kk g hanya terima semua org yg ingin mrawat anak2 gee tu je . selebih tu kk gee tak boleh tanya byk nanti prubat2 kata kk gee tak pcaya pada mereka.. sebab mereka dtg jauh niat nak bantu kk g dan anak2. jadi kk g tak tahu niat dan hati manusia. cuma kk g bsyurkur ada yg dtg mbantu tu je cara mereka kk g tak tahu.

Dipercayai Puan Gee telah memanggil seorang Ustaz dari Perlis untuk melihat keadaan anak-anak nya.

Sumber: Oh Bulan

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: https://greatdailynews.com/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*